DISSAR,förlovning, barn & hundägare

Jag tänker faktiskt dissa er som gifter er, förlovar er, flyttar ihop och skaffar barn inom mindre än 1-2år.
Förlovning
Förlova sig gör man ju BARA inte efter man vart tillsammans i ca 1 halvår till 1 år, för mig tog det ca 1 och 1½ år innan in pojkvän fick mig till att flytta ihop med han och ca 1 år och 8 månader innan han fick sätta en GULDRING på mitt finger ;)
Sådana som gör detta inom ett år är ju katastrof, och ännu värre som man köper en ring för högst 500kr i silver är ju ännu pinsamare ;) haha.
Flytta ihop
Att flytta ihop snabbt är inte heller världens bästa idé slutar alltid med att det tar slut fortare då.
Om man har vart tillsammans mindre än ett år iaf för då KÄNNER man inte personen jättebra!
SKAFFA BARN - det värsta som kan hända.
Det värsta som kan hända är ju att folk skaffar barn inom snabb tid, siså innan och före ett år är ju helt vrickat!
Jag tycker tillochmed att det är lite patetiskt om man skaffar barn när man har vart tillsammans i 2år. Man tänker ju inte på barnets bästa iaf, det är ju sjukt. Barnet kommer att få leva med skilda föräldrar som hatar varandra.
Det är SÅ patetiskt så jag blir nästan arg HAHA.
Nej dessa kategorier får ju bara inte hända i ett förhållande som man inte vet om man kan styra bra.
Eller har jag fel?
Och hundägare´s beteende
Att skaffa en hund är som att tex skaffa ett barn, dom ska passas, matas, rastas och lydas. Just like a baby.
Men folk köper, säljer, köper och säljer sina stackars hundar! Det är ju också hur sjukt som helst. Eller att man skaffar en hund och sen säljer den och sen skaffar en till. KAN MAN INTE TA HAND OM DEN FÖRSTA SKA MAN GE FAN I ATT SKAFFA EN TILL! tycker så synd om dessa hundar. Att man ska behöva skämmas för dagens hundägare! Jag blir galen... OCH igår vart det AS många som hade med sina hundar ibland hög musik, folkklungor, och massa oväsen ifrån bilar och människor. Och hundarna skäller emot folk och ägaren fattar inte varför? en hund blir rädd och stressad utav allt liv runt omkrig så på det viset. MAN tar inte med en hund till ett ställe där det är massa musik folk och oväsen och inte till ett ställe där det finns 100tals med APFULLA människor som inte bryr sig ett dugg om hundarna. Utan ska fram och klappa och vela. Hade folk gått fram så till min hund hade jag fanimig slått ner asen, man GÅR INTE fram så till en stressad och rädd hund. Man går inte fram till en hund man inte känner helt enkelt.
Gött om idioter finns det, det är ju en sak som är säker.
Nu har jag dissat så mycket så nu måste jag bara hissa att SOMMAREN ÄR PÅVÄG! :D

Kommenterar gör du här!
Postat av: MMEELI.SE / L.A dreams & hairdressing (student)

Vinnaren av underkläder är nu publicerad i tävlingsinlägget ( http://mmeeli.se/2012/april/utkast-april-15-2012.html ).



Var gärna med i min nya tävling! http://mmeeli.se/2012/april/tavling-vinn-presentkort-for-500-kr.html

2012-05-01 @ 20:58:29
URL: http://mmeeli.se
Postat av: ♥ ♥ Melissas Prinsar ♥ ♥

haha skön dissar lista ;)

2012-05-01 @ 22:03:45
URL: http://www.melissasprinsar.com/
Postat av: E M E L I E

Hej!

Hoppas att du har haft en grym Valborg.

Ha en fortsatt trevlig dag, kram! :)

2012-05-02 @ 10:02:21
URL: http://emeliejosefin.webblogg.se/
Postat av: LILLA ELIN [DRÖMMEN OM ETT BARN]

tror jag missa :P

2012-05-02 @ 12:45:48
URL: http://lillaelins.blogg.se/
Postat av: kaffehörnan

underbara funderingar du har

2012-05-02 @ 17:47:11
URL: http://www.kaffehornan.se
Postat av: Angelica - Mamma till Bruce

Haha, du kan ju inte dra alla över samma kamm? jag och min pojkvän flyttade ihop efter ca en månad, idag har vi varit tillsammans i 1½ år, och har världens underbaraste son tillsammans.. Tänker inte vi på vårat barns bästa? Klart som fan vi gör. Så lilla du, bara för att du tycker på ett speciellt sett så är det inte så för alla! =)



Ville bara ha det sagt, ha en bra dag! =)

2012-05-02 @ 19:07:15
URL: http://thestoryofangelica.blogg.se/
Postat av: Jessica

Kärlek är kärlek ;) <3

2012-05-02 @ 21:18:29
URL: http://iloveyousister.blogg.se/
Postat av: emilia

haha jag skrattade när jag läste om "förlovningar", måste hålla med dig!

2012-05-03 @ 14:56:03
URL: http://espot.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Jag och min kille har vart tillsammans i 6 år till hösten, första gången jag träffade honom och hans tvillingbror + två andra var hemma hos min kusin när jag var 11. Sen blev vi tillsammans dagen innan min 13 års dag och vi förlovade oss förra året så det tog några år haha x) men vi har alltid hållt ihop sen 2006 och det är inte många som gör det när dom e såpass unga för han var 17 och jag 13! Och det med att flytta ihop ska vi göra efter att jag tar studenten även om han redan köpt lägenhet nere i Tyskland så ska jag bara vara där med honom dom gångerna jag är där :)

2012-05-03 @ 22:08:27
URL: http://mittlivsomrebecca.blogg.se/
Postat av: Jessie

Jag och min nuvanrande firar den 20 3 år tsm.

Vi träffades på jobbet första gången 07 men började finna intresse i början av 09. Förlovade oss för snart 1 år sedan och har hus ihop.

Vi har även en hund som vi skaffade efter 4 månader tsm och den vovven blir 3 i juli =)



Det kanske inte funkar för alla, men jag bodde hos honom från dag 1 i stort sett och sedan hittade vi en lägenhet och bodde där i 1,5år innan vi köpte hus innan jul förra året.

Kan bero på i vilket stadie i livet man befinner sig i och hur gammal man är. Jag blir 24 och han 28.



Men som sagt, man kan inte förutse hur ett förhållande kommer att bli. Man kan alltid hoppas på det bästa!



Kram!

2012-05-04 @ 00:00:43
URL: http://nattstad.se/itsjessie
Postat av: Jackie (Nitton år och hemmafru)

Hej, här kommer mina åsikter angående detta som du gärna ville höra men som jag inte tror du vill höra faktiskt.



Dina åsikter är väldigt kränkande och du verkar se ner på folk, asså ditt sett att skriva är de som gör mig lite förvånad och faktiskt så kan man ijnte generalisera att de är så för alla.



Förlovning vet ja inge om eftersom ja inte är förlovad.



Men flytta ihop, de gjorde ja o min sambo efter tre dagar tillsammans och vi håller ihop peppar ta i trä. Vi lever tillsammans och har lärt känna varandra på resans gång, så de fungerar visst peppar ta i trä.



Skaffa barn kan ja bara säga att min bror o hans sambo skaffade barn efter en månad tillsammans och dom är super lyckliga tillsammans, dom förlovade sig också efter bara en månad.



Så sluta generalisera, de är gör mig chockad. Du får ha dina åsikter absolut men det går inte att säga att man gör slut fortare för att man flyttar ihop snabbt, att man skaffar barn snabbt gör att man skiljer sig, att man förlovar sig gör att man gör slut fort. Och vet du,

jag skulle fan kunna ta en silverring för femhundra, för ja vet att de är tanken som räknas och jag bryr mig inte vad ja har på fingret bara jag vet att de är min pojkvän som gett mig den. Sen kan man satsa mer på en vigselring för de är ändå den du ska ha på fingret hela livet ut :)



En bra blogg i övrigt :)

2012-05-04 @ 14:21:52
URL: http://familiaomniamea
Postat av: Jojjo Carlsson

Det är ju ganska olika från person till person också... Bara för att man skaffar barn tidigt behöver det inte betyda att föräldrarna kommer skilja sig inom en snar framtid, eller kanske inte alls. Men det är klart att risken är större då man inte riktigt lärt känna och leva med varandra än. Likaså med hundar... De flesta stannar faktiskt i samma familj livet ut. Iallafall de flesta jag känner!

2012-05-04 @ 21:52:31
URL: http://jojjocarlsson.blogg.se/
Postat av: merima

Köra ett länkbyte? :)

2012-05-19 @ 13:44:15
URL: http://nattstad.se/mexy

Tell me here:

Ditt fina namn:
Om du vill bli ihågkommen?

Mail: (Blir våran hemlighet)

URL/Din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0