Mobbning

Hej 
 
Jag har nyss kollat på en film om en tjej som blev då mobbad i skolan och på internet så hon vart nära att ta sitt liv. 
Det hemska är att detta verkligen händer i verkligheten! 
Tänk att personer inte vill gå utanför deras egna ytterdörr pågrund av rädsla av att bli mobbad och nertryckt, tänk dig att gå till skolan/jobbet och inte veta hur eller när andra människor kommer att stampa på dig. Tänk att inte ha någon vid din sida, inte alla som har det. Tänk om detta vore dig själv, att DU var rädd för att visa dig ute ibland folk för att du vet att dom kommer att trycka ner dig. 
Folk lever detta livet det är lixom deras vardag, kul att vakna upp på morgonen och veta att man än engång ska bli kränkt eller kanske i värsta fall slagen? 
 
Och folk som sitter bakom dataskärmar och klankar ner på andra människor det är ju bara sjukt! Man tror att det inte är så farligt, men lixom skriver en sak och sen tror man att det aldrig har hänt. Men tänk på personen som DU skrev det till, för den personen har det hänt. Den personen har blivit sårad och uppriven! 
Så tänk för fan på vad ni skriver! Människor begår självmord pågrund av andra människor som inte vet vad MOGENHET är! Som inte har vett att bete sig, sådana borde spärras in och få hjälp med sina beteenden.
 
Jag vågar knappt tänka tillbaka på min skoltid, jag vet hur hemsk jag själv har varit emot andra människor! 
Och jag ångrar det grovt nu, jag skäms när jag tänker på det. 
Tänk hur dom mådde, uhh. Vill inte veta, antagligen skit.
Kommer ihåg en tjej som alla var på helatiden, pågrund av att hon gillade att umgås med sitt husdjur! Det är väl klart som fan att man gör, inte en dag utan min hund Xzeena skulle jag vilja vara. Jag älskar henne som mitt egna barn. Men när en mobbad person säger detta så ska den behöva bli mobbad!
Kommer också ihåg ryktet om att denna personen hade tagit självmord. Det va ju inte sant och tur var väl det!
Men när man hörde de, uhh man fick en klump i magen och var rädd och kände skuld. Och den känslan vill jag ALDRIG mer känna!, men tur va att det inte va sant.
 
SÅ folk som läser detta TÄNK ER FÖR FAN FÖR!!! 
Man tror inte att man kan skada en människa så mycket genom ett par ord varje dag men jo det kan man!
 
 
Tycker ni ska se filmen Cyberbully, tycker tillochmed dom borde visa den i skolan för sina elever! 
 
Tack för mig.
 
 

Kommenterar gör du här!
Postat av: emilia

Det är hemskt !!

sv; aa ;)

2012-11-01 @ 08:24:40
URL: http://mittlivsomemiliaa.blogg.se
Postat av: Anonym

du är ju fortfarande en mobbare

Svar: HAHAHAH jasså är jag de? vad har jag gjort då? och VEM har jag mobbat ;)?
Sandra Saandriiie Åhfelt

2012-11-04 @ 10:39:29
Postat av: GeMina Arts

Usch, du har så rätt i det du skriver! Det är så fruktansvärt med mobbning och det är sjukt hur okänsliga folk kan vara över nätet! Och i verkligheten också så klart, men det är otäckt vad folk kan skriva till andra när man kan vara anonym och inte stå för det man säger!
Fy för sådant!!!!

2012-11-05 @ 22:13:20
URL: http://geminaarts.blogg.se

Tell me here:

Ditt fina namn:
Om du vill bli ihågkommen?

Mail: (Blir våran hemlighet)

URL/Din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0