Byter djur som ni byter underkläder!

Egentligen borde jag börja detta inlägg med "Heejsan era pissråttor" för jag är lite arg!
kom & tänka på hur folk behandlar djur såna som jag inte känner och såna som man känner en aning, det är sjukt.
Ni byter och har er som om det vore era underkläder det är hemskt! Folk skaffar djur bara för att, och sedan "just de, vi kan inte ha kvar den för vi har inte tid, och jag orkar inte." Okeeej?! tycker det är sjukt. Asså ska man ha ett djur får man ju FÖRFAN tänka 100 ggr och inte bara 1 gång. Ett djur vill ju känna trygghet och vara kvar hos den familjen den kommer till, den vill inte bo hos 20 olika familjer. Och vissa klagar på hur konstigt beteende deras djur får, är det konstigt tycker ni? hur hade ni mått av att flytta hit o dit och ALDRIG hittat en fast plats?
Jag märkte tillochmed på Xzeena hur osäker hon var när jag bodde hos mamma ibland och ibland hos pappa, hon mådde inte bra. Och sedan flyttade jag och Joakim hit och hon är en helt annan hund, en hund som har det bra, en hund som känner sig säker och en hund som får kärlek.
Jag förstår inte hur folk har hjärta till att byta djur så ofta, asså har dom ens ett hjärta?
Jag menar, man skaffar inte nya djur om man inte kan ta hand om sina 2 första fattar ni? era hepatitskinnpanser!
Yääyä, nu kommer ni tänka men hon hade ju själv en hund innan. & han skulle jag inte göra mig av med, hade haft han än idag om allt hade gått bra men det gjorde det inte. Många vet redan vad som hände och jag tänker inte ta upp det igen! För det ligger på is nu och han har de kanon hoppas jag :) han var inte MIN riktigt när jag hade han.
Men nu har jag iallafall Xzeena och henne ska jag ha tills döden skiljer oss åt, LOVAR!
Vissa säger "åååh men de kanske inte går med bebisen"
Vadå inte går?! undrar jag då. Vill man att något ska funka så får man det till att funka så enkelt är det. Nu tycker ni nog att jag är DUM i huvudet för att jag har den åsikten men den är sann. Xzeena kommer funka skit bra med vårt barn och INGEN annan än mig och Joakim ska FÅ bry sig om detta, det är vårt problem och vår lösning ingen annans. Så säger någon något till oss om det kommer jag INTE lyssna, kommer kissa på er och gå vidare. :)
För VÅRAN hund ska inte få flytta ifrån oss på något sätt och vis, HON kommer ALDRIG att få lämna oss, inte mig iaf. Och det står jag fast för, jag vet att de kommer bli lite jobbigt att traska ut med bebis och hund, men det får jag ta för det är jag själv som skaffade en hund och en unge, mitt egna fel så då får jag se till att det funkar! :)
 
Ojjj, vilken långt inlägg haha pisspiss.
 
 
Kääärlek på hööög nivå :)

Kommenterar gör du här!
Postat av: Sara

Nu får du ju ge dig. Vem är du att dömma vad andra gör?
Jag hade själv en hund men sen kunde jag absolut inte ha honom längre så nu har jag honom på foder där han har det mycket bättre!
Vänta bara tills barnet kommer för då är du inte lika kaxig längre lilla gumman :)

Svar: Kommer alltid stå för de ;) & kommer alltid vara lika kaxig "gumman"! Det är FEL att skaffa djur och sedan strunta i dom och ge bort dom, så de så !
Sandra Saandriiie Åhfelt

2013-02-21 @ 20:55:19
Postat av: Sara

Haha ja våga va det i verkligheten också då och inte bara på din blogg ;) tönt

Svar: Den dagen du står för ditt riktiga namn ;) hmm tönt.
Sandra Saandriiie Åhfelt

2013-02-21 @ 22:41:36

Tell me here:

Ditt fina namn:
Om du vill bli ihågkommen?

Mail: (Blir våran hemlighet)

URL/Din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0