20 Dagar kvar

Det börjar närma sig nu, så härligt! 20 dagar kvar till beräknad förlossning, helt underbart!
& jag hoppas att jag kan få må hyfsat bra nu den sista tiden. Första tiden var en plågsam tid och idag började jag att kräkas igen, hoppas inte det fortsätter! Det är de värsta jag vet att kräkas!
Mår lite knasigt nu också men det är nog ingen fara, hoppas jag. tur nog jobbar Joakim inte alls långt hemifrån om det skulle vara något.
 
Igår gick jag in i vecka 37 (36+1, kom jag på att det ska vara, som Linda fick hjälpa mig med, jag fick änna hjärnsläpp? haha, så räknade jag i början ju haha) så nu är det ca 3 veckor kvar! ^^.
 
Bebisen: Vår bebis väger nu runt 2,8 kg och är ca 49 cm lång. Huvudet ligger neråt nu i mitt bäcken och skyddas av benstrukturen :) och det ger barnets ben och underkropp mer plats att växa i.
Huvudet kan ha fullt med hår nu också som är va 3,5 cm långt, och barnet behöver inte alls ha samma hårfärg som mamman och pappan. Själv tror jag att vårt barn kommer att ha blont hår, för det hade både jag och Joakim som små ^^,
Kvinnan: börjar bli nervösa och rädda för att dom inte ska känna om det är förlossningen som börjat.
 
Egna tankar: Jag är självklart livrädd inför förlossningen och jag vet inte alls hur det känns när den väl börjar, men jag har ju kompisar som nyligen fått barn och har förklarat en del för mig. Men det är ju dock inte samma för alla. För mig kan de bli helt annorlunda, hoppas det inte blir för plågsamt bara! ^^, Och jag är självklart som alla andra livrädd att mellangården ska spricka, men gör den det så gör den det inte mycket att göra åt. Frågan är om man ens tänker på det då haha, tror jag dock inte för man har så mycket annan smärta.
Sedan är man såklart lite okunnig om vad man ska ha med sig i BB väskan och allt det där, men det har jag nog äntligen fattat haha. Och hur min kropp kommer att se ut efter förlossningen och allt detta, det är också ett orostecken, men ja tror inte den kommer bli så förstörd då jag inte är så stor som många andra blir.  Detta kommer säkert gå kanon !! :)) längtar efter bebisen nu så himla mycket, snaaaaaaaart ligger du här hos oss och inte inne i min mage och trycker och sparkar och gör så jag får ont haha :)
 
 
 

Kommenterar gör du här!

Tell me here:

Ditt fina namn:
Om du vill bli ihågkommen?

Mail: (Blir våran hemlighet)

URL/Din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0