Vecka 35+3

Hejsan era sötisar :)
I måndags gick jag in i vecka 35, känns helt underbart!
 
Bebisen: Väger nu hela 2,4 kg och är ca 46cm lång. Nästan lika stor som en hunugnsmelon ^^, alltså ganska stor.
Man kan nu även se armbågar, fötter och huvud sticka ut i magen och ja det har jag ju kännt och sätt, ganska läskig upplevelse men fräckt är det ju ^^, & bebisen kommer nu också in i dygnsrytmen för livmodern blir tunnare och mer ljus släpps in till vår söte ^^, & nu är vårt hjärta en stor ända bebis (:
 
Jag som gravid: Jo, jag kan ju säga att jag är ganska överlycklig över att nästan allt i skolan är klart och vi har bara ett prov kvar och sedan avslutning typ, vet dock inte om jag kan vara med på avslutningen då den är när vårt BF är beräknat haha :) Jag är också ganska så trött och vill orka med mer än vad jag faktiskt gör.
Åkte med mamma och syster till stan herromdagen och jag blev helt utmattad, började må konstigt och fick åka hem och lägga mig.
Sedan i förrgår påväg hem ifrån min mamma och hennes gubbe så fick jag värk i svanken, typisk mensvärk.
Så jag börjar ju fundera på om han kanske kommer titta ut tidigare. Sedan får jag smärta i magen ibland, och det kan gå ut i benen på mig. Annars känner jag mig helt kry och är nästintill beredd på att bli världens grymmaste morsa ^^,
 
Egna tankar: Man tänker mycket på hur ser han ut? tänk om det inte är en pojk vi kan ju få en flicka med ca 10% chans, men vad gör det? bara barnet är friskt :) Och hur kommer framtiden bli med en bebis i familjen, undra hur saker och ting kommer förändras, bara posetivt hoppas jag. Ja vill inte glida ifrån Joakim, har hört att många par glider ifrån varandra när man får ett barn och det är nog min värsta mardröm om det skulle hända! Nej aldrig kommer jag tillåta det. Och sedan hur kommer Xzeena bli, kommer hon förändras? men nej, ja litar på henne förfullt och hon kommer alltid vara min ögonsten =) Allt löser sig bara man vill har jag fått lära mig =)
Sedan funderar man ju såklart på om man har allt, om man är förberedd inför förlossningen och bebisens hemkomst. Har man packat ner rätt saker i skötväskan, och vad ska JAG packa ner i min väska.
Undra hur länge jag kommer få vara kvar där och hur kommer jag klara detta.
Ja som ni förstår så kryllar tankarna omkring i huvudet på mig, och det tror jag är fullt normalt! haha hoppas jag iaf ;) haha..
 
 
 
 

Kommenterar gör du här!
Postat av: Carolina Thoor

Åh visste inte att du blivit gravid :) länge sen vi snackat! Grattis :D
Skönt att höra, det är inte bra med mig :(

2013-05-02 @ 22:23:24
URL: http://knaset.blogg.se/
Postat av: linah brown

är de inte läskigt att du ska bli mamma snart:D

2013-05-03 @ 15:24:46
URL: http://broownskin.blogg.se/

Tell me here:

Ditt fina namn:
Om du vill bli ihågkommen?

Mail: (Blir våran hemlighet)

URL/Din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0