Fördomar och hat, varför?

Folk dömer och dömer och kan ingenting.
Satt och läste på forum förut där en man skrev "Vad kan man ha för vapen med sig om man möter en "kamphund"
folk svarade "KNIV, TÅRGAS, PISTOL" och alla möjliga idiotiska saker!
Blir så JÄVLA förbannad på såna idioter, hur kan man ens med att skriva om sådant! 
Han skrev även att kan skulle kunna tänka sig att attackera människor som äger en s.k kamphund. 
Folk ska fan inte gå runt och döda/skada visa hundraser för att dom har fobi, hat, eller fördomar emot dom. 
Det är sjukt, personen är ju psykiskt SJUK I HUVUDET!
 
Fattar inte HUR en människa kan se ner på mycket på speciellt några få raser, vet ni inte att en fucking golden biter MYCKET oftare än en s.k kamphund? Eller ett en liten hund kan vara ärtigare än någon annan!
 
Folk har kollat snett på mig, svor åt mig, spottat på mig, vilat använda våld,  emot mig för att jag är ägare till en Pitbull/Amstaff. Samt snackat skit om MIG och min HUND bakom min rygg! Dom har vilat ALVIVA min hund! 
Gillar ni otrevliga människor inte andras hundar så visa lite respekt för fan och bry er inte om oss!
Hundens ägare blir för fan ledsen, men det fattar inte ni idioter! 
Man blir ledsen arg och vill bara ********** er ! 
 
Här är min STOLTHET KÄRLEK MITT ALLT
 
Hur är dina åsikter?
Jag är sjukt nyfiken på vad folk tycker! Om just du är rädd och hatar rasen, VARFÖR är du det? och vad har alla dessa hundar gjort just dig?
Det är faktiskt människan som har gjort fel som avlade fram dessa raser för att tjäna pengar på dom. Dom gjorde då varande hundar aggressiva, nu har folk raserna som familjehund. Som tex jag själv har! :)

Kommenterar gör du här!
Postat av: ulrika

Sv: Sjukt att folk gör sånt utan anledning! Det är verkligen att dra alla över samma gräns utan att veta något innan. Fyfan för människor ibland. Det är ju aldrig hundens fel.

2013-11-12 @ 11:04:15
URL: http://blogg.improveme.se/lovisaulrika/
Postat av: Amanda [SPONTAN]

Bra skrivet! Det är ju aldrig hundens fel att den beter sig som den gör, det är människan som uppfostrat den.

2013-11-12 @ 11:19:03
URL: http://spontan.blogg.se
Postat av: Sara - Ensamstående mamma

Det är så tragiskt med dessa människors hemska fördomar.. :/

2013-11-12 @ 11:29:44
URL: http://dolphin.blogg.se/
Postat av: Eva Flood

Det är inte hundarnas fel,många som äger de här hundarna är fel människor,har träffat många goa hundar av vad de kallar kamphundar.

Svar: Helt rätt! :)
Sandra Saandriiie Åhfelt

2013-11-12 @ 11:51:03
Postat av: Emmelie - Mamma till Ebba och Hugo

Jag tror stenhårt att rasen blir vad man som människa gör den till. Sen så är det ju oftast tyvärr en viss typ av människor som skaffar sådana raser mest för statusen och inte ger dom den träning och motion de behöver. Jag äger två småhundar, dom ska vara lika uppfostrade som stora hundar enligt mig. Många människor anser att det är "okej" får små hundar att dra , skälla osv eftersom dom ändå inte skadar något, jag anser inte det"

2013-11-12 @ 19:51:45
URL: http://www.emmgus.blogg.se

Tell me here:

Ditt fina namn:
Om du vill bli ihågkommen?

Mail: (Blir våran hemlighet)

URL/Din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0