Trött på att

 
....... nu börjar jag bli jätte trött på att amma! Ska göra de några veckor till sedan får det bli ersättning :)
Varför jag är trött på det? jo för jag är bara det. Jag tappar en j*vla massa med hår!! och jag hatar de.
Att amma är jättebra och jättemysigt annars men man kan ju inte göra det förlänge, jag tyckte det var jobbigt även i början för jag fick så ont men det gick ju över och det blev bättre och bättre. Men nu är jag trött på det, jag vill kunna sova utan BH igen, slippa lukta surmjölk och slippa alla äckliga amningskupor! & sedan att man inte får äta vad man vill är också jobbigt, måste tänka efter helatiden "får jag äta detta?!" innan man ska äta.
Men sedan finns det ju såklart bra delar med amningen också, han får i sig rätt föda och allt nyttigt i mjölken och jag tappar kilon ;) och skönt på nätterna när han vaknar och är hungrig. Men men, så illa är det inte med ersättning det är ju typ samma grej som min mjölk & snart eller ah om några månader kan han ju börja med lite annan mat ibland =)
 
 
När slutade du/ni att amma?
 
 

Kommenterar gör du här!
Postat av: Andréa

Ja jag säger då de, passa på att vänja honom vid ersättning/välling redan nu. Nu äter ju Chanel mat på dagarna men på nätterna så ammar jag fortfarande.... Hon vägrar allt annat, hon vägrar napp, välling, ersättning, tillochmed min bröstmjölk i flaska vägrar hon. Men men det kommer naturligt säger dom så jag får väl hoppas på det, jag har en väldigt bestämd tjej om jag får säga så ;) men nu känner jag nästan att hon är lite för stor och det är inge roligt alls nu när tänderna börjar komma! Men för övrigt så är det otroligt mysigt och man får en mysig stund med sin lilla! :)

2013-09-06 @ 17:45:45
URL: http://decembermom.vimedbarn.se

Tell me here:

Ditt fina namn:
Om du vill bli ihågkommen?

Mail: (Blir våran hemlighet)

URL/Din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0