Plötslig spädbarnsdöd

Hej! 
Var inne och läste en tjejs blogg som förlorat sin son i en PSD (Plötslig spädbarnsdöd) hennes inlägg/blogg hittar ni HÄR
Kan själv inte ens tänka mig tanken om hur jobbigt det måste vara att förlora sitt barn, bara sådär. Ett fullt friskt barn som bara går bort. Jag vet att jag själv var jätte orolig att det skulle hända min son Jason, kollade helatiden att han andades när han låg och sov. Var orolig i nästan ett halv år, då det är vanligast att det händer det första halvåret, när Jason blev 6 månader släpptes såklart oron en heldel och man tänker att det händer ju bara inte, men för denna tjejen och pappan hände det faktiskt. Så himla hemskt! vet inte riktigt vad jag ska skriva ... Massa styrkekramar till dom som råkat ut för detta! Det finns även en fond som man kan sänka en gåva till så att forskningen kan kanske få stopp på detta och den finner ni HÄR
 
Jason som spädbarn och han betyder så himla mycket för mig och jag är lycklig att han har fått stanna hos oss! Han är det bästa som har hänt mig/oss och vi kan inte tänka oss ett liv utan honom, det vore en förälders värsta mardröm och det är inget man ens önskar sin värsta fiende! Hoppas att forskningen inom PSD hittar en lösning så att det minskar ännu mera, nu är det 00.05% utav hundratals barn som råkar ut för detta, hoppas procenten kommer ner till noll och att ingen någsonsin mer ska få uppleva denna mardröm! 
 
 

Kommenterar gör du här!
Postat av: Sara - Ensamstående mamma

Ja fy så hemskt det är med PSD.. Min bästa vän förlorade sin tvillingpojke när han var knappt 4 månader. Det är nu drygt 2 år sen, men jag minns hennes samtal än idag.

2014-05-07 @ 20:48:08
URL: http://dolphin.blogg.se/

Tell me here:

Ditt fina namn:
Om du vill bli ihågkommen?

Mail: (Blir våran hemlighet)

URL/Din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0