Lämna barn på dagis när man är ledig, okej eller inte okej?

Läste en artikel om föräldrar som lämnar sina barn på dagis trotts att dom är lediga för att tex shoppa, sola och träna. HÄR är artikeln.
Själv tycker jag att det INTE är okej, tycker man ska vara med barnet så mycket man kan när man är ledig. Skulle aldrig "förlora" den tiden med min son. Tar hellre med han och shoppar isåfall.
 
Tycker att det är riktigt dåligt att låta sitt barn vara på dagis bara för att man vill sola träna eller shoppa, finns inte alls i min värld att det är okej. Jag försöker att ha min son på dagis så lite som möjligt, för barnet behöver vara med sina föräldrar också. Visst är det bra att ha barnet på dagis, men jag hade aldrig utnjutjat det att ha han där när jag är ledig. 
 
Hur kan en fika, shoppingrunda vara mer värt än att umgås med sitt barn? ni som tycker det kanske skulle väntat med att skaffa barn eller inte skaffat några alls. Man lämnar endast sitt barn den tiden man jobbar eller studierar inte annars! 
 
Läste om att en mamma vill lämna sitt barn alla dagar i veckan, trotts att hon bara jobbar på helgerna. Varför? vill denna person inte umgås alls med sitt barn? jag får dåligt samvete om jag lämnar min son på dagis medans jag är i skolan, och sedan är han med sin pappa på eftermiddagen och kvällen medans jag jobbar. Då saknar jag han otroligt mycket när jag har såna dagar. Och skulle aldrig vilja lämna bort han så mycket så att jag nästan aldrig hinner träffa han. 
 
Jag skaffade barn för att jag ville umgås med mitt barn. inte för att lämna bort han och shoppa istället för att umgås med honom. 
 
Vissa ska kanske inte ha barn trotts allt. 
 
 
Mitt barn är mitt allt, och skulle jag själv fått bestämma så hade jag inte viljat missa en sekund av han liv och hans tillvaro. Han är det bästa som hänt mig, och jag älskar att vara med honom.

Kommenterar gör du här!
Postat av: Mogge

Ledig förälder = ledigt barn.. Så är reglerna hoppas alla följer detta för vem vill inte vara med det man har skapat

2014-11-07 @ 20:22:10

Tell me here:

Ditt fina namn:
Om du vill bli ihågkommen?

Mail: (Blir våran hemlighet)

URL/Din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0