Bvc 2 1/2 årskontroll

Godmorgon! 
Igår var jag på praktiken till klockan 13.30 för att sedan åka till BVC med Jason på två och ett halvt års kontroll. Han fick göra lite tester som att tex sätta en leksaks hund i en kopp, sparka på en boll och låta som olika saker. Men han var lite arg när vi gick in i "kontrollrummet" så vi fick ta mötet utanför i lekrummet (väntrummet). Sedan var det en elev som höll i mötet med våran bvc sköterska brevid. Jason blev tyst och kröp ihop som en boll i mitt knä och vägrade att svara dom och att ens titta på dom. 

Men efter en stund släppte det, dom frågade hur en hund lät, hur en ko lät och en del andra saker med sol vart hans mage var och näsa med mer men Jason svarade "brum brum" på allt... haha så typiskt när man vet att han kan säga olika saker och att han kan låta som olika djur med mer. Vi fick även kämpa med vägningen och mätningen men tillslut fick vi svar och han var 92.4 cm och väger 15 kg han följer kurvan perfekt! :) ♡ och när vi skulle gå hem igen så sa han Hejdå flera gånger och lät även som en hund hahah unge. 

Efter kontrollen åkte vi och hälsade på mormor och nisse :) fikade med dom en bra stund :) sedan bar det hemåt och fram emot kvällen blev jag sjuk, känt mig halv dålig hela dagen igår men igår kväll så sprack det och nu är jag dunder förkyld, typiskt när det är sista dagen idag på praktiken... hoppas jag orkar! Har gjort 125 timmar och vi ska göra 128 så får iallafall hålla ut i tre timmar. Fick godkänt igår på praktiken iallafall :)! ✌👍 nu ska jag vila lite med Jason framför byggare bob :) Puss!  


Kommenterar gör du här!

Tell me here:

Ditt fina namn:
Om du vill bli ihågkommen?

Mail: (Blir våran hemlighet)

URL/Din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0