Åherre vilken dröm..

 
Inatt drömde jag en knasig dröm, att jag och Joakim skulle ha ett barn till och jag var helt säker på att det var en flicka, men ack det kom ut en liten pojke, så han fick vackert använda lite rosa kläder HAHA! 
Och fort gick det också för han var redan runt året när han gick runt här hemma,fast det kändes som om vi nyss fått han.. Knasigt! haha. Stackars pojke som fick ha rosa, det kommer ju aldrig att hända om jag får en pojk till.
Jag är verkligen en sån som tycker att rosa är för flickor och blått är för pojkar, någon rosa detalj gör ingenting men har lite svårt för att klä mitt barn i överdrivet mycket rosa. Jason skulle ju aldrig få gå runt i rosa byxor, skor, jacka, overall, tröja mm och absolut inte rosa leggings med typ olika mönster i. Förstår inte varför en del föräldrar inte kan acceptera könen på sina barn. Det finns ju dom som låter sina barn gå runt i klänningar mm?! never gona happen! 
 
Well well, nu lämnar jag detta ämnet och fortsätter med att Jason vaknade verkligen med tuppen idag och mina ögon går verkligen i kors! Ligger i soffan nedbäddad med både Jason och Xzeena, och barnkanalen är min bästa vän just nu som håller Jason nere i lagom varv haha. Sedan ska vi åka och köpa gardiner till husvagnen, köpte en förlite sist suck! Och iochmed att jag faktiskt är LEDIG idag så tänkte jag att vi kanske ska åka och fixa det sista på gardinerna idag =) om mindre en 1 vecka så åker vi, weeiiihoo! :D 
 
 

Kommenterar gör du här!
Postat av: Emma

Jag tycker rosa är fint så varför kan jag inte då klä min pojke i de som bebis? Nu är han fyra år och älskar rosa,grönt och gult.
När blev en färg ett kön?
Tycker att man ska ge sitt barn valmöjligheter och inte bara köpa massa "killsaker" till killar och "tjejsaker" till tjejer. Min son älskar sina dockor och sitt lego. Min dotter älskar att leka med bilar och hamra med sina byggleksaker samtidig som hon inte lämnar sin docka en sekund som heter Tindra som hon klär i blåa tröjor och klänningar.
Jag har valt att ge mina barn valmöjligheter vilket jag bara tror är gynnsamt för framtiden.
Jag hatar färgen lila, men min dotter älskar den. Ska jag då inte låta henne ha på sig de för att jag inte tycker det är passande? Precis som du inte tycker de är passande att din son har rosa? Ge han valmöjligheter och låt han sedan välja själv när han vill. Tack för en fin blogg.

2015-07-20 @ 13:31:34

Tell me here:

Ditt fina namn:
Om du vill bli ihågkommen?

Mail: (Blir våran hemlighet)

URL/Din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0