Tvärt om språk med trotsig två åring

För några dagarsedan kom jag på att jag ska försöka med tvärt om språket med min två åring som är otroligt trotsig med jämna mellanrum. Han gör inte alls som man säger till han, och han lyssnar inte. 
 
Jag började istället att säga " Jason, du får INTE plocka upp den leksaken" "Du får INTE äta" "Du får INTE gå på pottan" och you name it. Det fungerar jättebra med våran trotsiga två åring.
Nu blir det mindre "bråk" och stök hemma och han gör saker som man vill att han ska göra hihi. 
 
Detta är ett bra tips till er med lite trostiga barn! värt ett försök haha! 
 
 

Kommenterar gör du här!
Postat av: Celine

Haha åh det där gjorde jag när min lillebror var liten!

2015-06-18 @ 17:26:22
URL: http://celinelf.blogg.se

Tell me here:

Ditt fina namn:
Om du vill bli ihågkommen?

Mail: (Blir våran hemlighet)

URL/Din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0