Saker jag önskar att jag visste innan man blev gravid, innan förlossningen och innan man fick barn.

... innan jag blev gravid, innan fl och innan jag fick barnet.
 

Vi börjar med gravidateten, då önskar jag att jag visste ..
- att man verkligen kunde må så illa som jag gjorde i början av gravidateten.
- att man hade såna starka känslor, grät för allt. 
- att ju större man blev desto svårare var det att duscha, raka ben och mer där till. 
- och att man knappt skulle kunna andas när man blev större och större.
- att barnet faktiskt kunde sparka av revben, det hände inte mig men han försökte nog. 
- önskar även att jag visste att dom där foglossningarna kunde göra fruktansvärt ont.
 
sedan vad jag önskar att jag visste innan/efter förlossningen.. 
- att värkarna gjorde så fruktansvärt ont! 
- sedan att det är hemskt när man ska krysta, och krystvärkar fy!
- att det kändes som ett bowlingklot som skulle komma ut, kändes verkligen som ett bowlingklot.
- att om man sprak eller blir klippt så har man ont i flera veckor efteråt och man kan inte gå normalt på jättelänge och att man får sitta på en badring var inte så skoj det heller.
- att brösten, vårtgårdarna kan bli enorma och förvissa går dom inte tillbaka.
- man vågar knappt göra nummer 2 för man tror att hela nedredelen ska gå sönder.
- att man känner sig otroligt ofräsch även fast man duschar en gång i timmen pågrund av allt blod.
och att det svider down there när man kissar, duschar eller så är det bindan som skaver.
- man känner en tryck känsla neråt jättelänge efter fl, därför viktigt med knipövningar.
 
och vad jag önskar att jag visste innan jag fick barnet.
- att man är som en levade zombie, man får ingen sömn alls nästan. 
- att spädbarnsmassage kan lidra när dom har ont i magen/kolik.
- att det faktiskt var magen som gjorde ont när han bara grät grät och grät.
- att om man ammar så kan man få såriga bröstvårtor och det kan göra fruktansvärt ont, för dom vill ammas så mycket i början så man hinner knappt göra något annat.
- att det knappt fanns tid för att duscha innan han blev runt ca 1,5 år . 
- att man skulle känna sig så otroligt ofräsch den första tiden, det var hemskt.
- att man får stressa i sig mat, eller så får man samsas om att äta med pappan till barnet, inga lugna matstunder på ett bra tag.
- att egentid är något som inte längre finns, inget långt bad, eller en lång dusch. Och man kan inte kolla på serier, film så ofta. 
- att man har flera stycken som har "koll" på än vad man än gör, och att det finns dom som alltid har något att klaga på.
- att kärlekslivet inte är lika bra vid alla tillfällen, men man blir verkligen ett starkare par! Och dom få egentiderna blir verkligen dom bästa egentiderna.
 
- att folk kommer tjöta hål i huvudet på dig, om när nästa barn ska komma.
 
Men gud vad man älskar dom små liven, värt varenda sekund!
 
 
 
 
 

Kommenterar gör du här!
Postat av: Jasmine

Jätte intressant inlägg :)

2015-05-11 @ 19:10:09
URL: http://megafistairpumprave.blogg.se/
Postat av: Linn♡

Oj ja...mycket känslor. Men det känns lite läskigt;) Men barn är ju såå söta....vill föda barn i framtiden...tror jag...hm..hahah

Kramar♡

2015-05-11 @ 20:09:52
URL: http://www.linnfoto.bloggplatsen.se
Postat av: Cissi

Finns mycket som man önskar att man vetat innan... sen när man skaffar barn 2 så tror man att det ska bli samma och att man vet... istället blir man helt ställd när det inte blir likadant alls ;)

2015-05-13 @ 09:35:59
URL: http://nastanperfekt.blo.gg

Tell me here:

Ditt fina namn:
Om du vill bli ihågkommen?

Mail: (Blir våran hemlighet)

URL/Din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0