Where I grew up.

Blev inte så mycket till att gå ut och gå med Jasons mormor idag.
 

Idag skulle vi ut och gå med min mamma men precis innan vi skulle gå så ringde hon till en person som hon fick köra till sjukhuset och sitta där istället. Så jag och Jason åkte hem till pappa, i ytterby för att möta min lillasyster och kusin, medans vi väntade på dom så gick vi runt i Björkås en stund. 
Känns så himla hemma där, hela ytterby är hemma för mig. Ytterby är mitt hem! 
Bodde där från 0år till 3år då flyttade vi till Lödöse, sedan när jag blev runt 8år så flyttade vi tillbaka till ytterby, så jag är mer eller mindre uppväxt där, och jag älskar det stället. 
Fast det var mycket  mysigare förr, då det var "lilla" ytterby, nu bygger dom om överallt, och det känns nästan som dom mer eller mindre har förstört lilla ytterby och alla minnen vi har där.
 
Det var där jag träffade alla underbara vänner, som jag nästan dagligen umgicks med. Och jag är än idag glad över att jag har fått träffa en del av er, dom flesta faktiskt. Men det finns några som är mer speciella en dom andra som man har upplevt fler saker med. Och det var även i ytterby som jag träffade mina bästaste vänner, (trots att vi inte umgås så mycket med varandra så vet man att man har dom där) och jag är så glad att jag har mött er, ni är speciella.
 
Och när jag gick i högstadiet så fanns lixom den där kiosken kvar som mina föräldrar hängde utanför, vid samma bänk och samma stora träd som stod brevid bänken. 
Dom där stenarna som vi alla samlades vid på kvällarna eller tidigt på helgerna, dom stenarna som låg precis utanför "turken" som alla kallade affären för. Där satt vi också i timmar, allt det är borta! 
 
Sedan hängde vi mycket vid gamla tandläkarstället, pizzerian och det vita huset som låg där. Men allt det är också borta, alla våra minnen är borta. Och mysiga lilla ytterby har förändrats så himla mycket, nu är det som är större stad, med massa höghus... Ja tänk va allt kan förändras. Men trots all förändring så är ytterby ändå, hemma.  
 
Vilket känsligt inlägg, haha .. 
 
 
Efter min och Jasons lilla promenad och vi hade mött min syster och kusin som var så dundertråkiga så åkte vi hem istället och nu ska jag göra mat, och vänta på att Joakim ska komma hem ifrån jobbet. 
 
 
 
 Puss

Kommenterar gör du här!
Postat av: Alexander

Jag kan säga såhär, på Ytterbyskolan säger till och med alla lärare "Turken". Min mentor på 55-60 år kallar det för Turken! haha ;)

Svar: Haha sedär ja :P kommer alltid att heta turken haha! :P
Sandra Saandriiie Åhfelt

2017-01-17 @ 19:15:06

Tell me here:

Ditt fina namn:
Om du vill bli ihågkommen?

Mail: (Blir våran hemlighet)

URL/Din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0