Jag mår illa, stackars barn!

Jag mår verkligen illa utav alla dessa bilder som sprids i media på döda barn, samtidigt som jag blir förbannad på att folk delar dom så blir jag så otroligt ledsen när jag ser dom.  Jag kan inte förstå hur man kan behandla människor på detta sättet, hur man kan behandla BARN på detta sättet. 
Barn ska vara trygga och ha det bra, som min son. Han är trygg, han mår bra, han har ett hem som han inte behöver fly ifrån, han har ett eget rum med hundratals med leksaker och han har sina föräldrar, släktingar och vänner runt om kring sig. Och allt detta har inte dessa barn, dom tvingas att fly, visa på egenhand för att överleva. En del barn ser deras föräldrar mödas, det är så fruktansvärt! 
 
Jag tycker att det är fruktansvärt jobbigt att lämna bort min son till dagis några timmar, tre åringen på bildens föräldrar har fått lämna bort sin son till himelen alldeless förtidigt.
 
Pojken som ligger på stranden är bara tre år, alltså ett år äldre än min egen son. Tänk att han aldrig kommer att få krama om sina föräldrar ingen, tänk er vilken resa han har haft, fått fly från sitt hem, tappat bort sina föräldrar, varit så ledsen och rädd, sedan hamnat i vattnet och druknat och spolats upp på en strand, jag mår riktigt illa när jag skriver detta. Såhär ska det inte behöva vara!! 
Jag önskar verkligen att jag kunde hjälpa allihoppa, men tyvärr kan man inte göra det. 
Men man kan göra något och det är att skänka pengar till Röda korset som är på plats för att hjälpa dessa barn och dom vuxna flyktingarna. 
 
Jag ska skänka, gör det du också! HÄR var enda liten krona räknas!
 
Inlägget får mer än gärna delas runt, så fler kan skänka en liten peng som kan rädda livet på många!

Kommenterar gör du här!

Tell me here:

Ditt fina namn:
Om du vill bli ihågkommen?

Mail: (Blir våran hemlighet)

URL/Din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0