Om att bli rik

 
 
Vad tror du om att bli rik? om du tillexempel vinner så mycket pengar på så att du inte behöver jobba mera om du inte vill, att du kan köpa precis allt du vill ha och att du aldrig mer behöver tänka på pengar. 
Hade du mått bra utav det? eller hur hade det känts för dig?
 
 
Hade jag vunnit så mycket pengar så hade jag absolut tyckt att det hade vart helt awsome och jag hade säkligen inte viljat jobba på ett tag, kanske aldrig mer (vad jag kommer känna när vinsten är på kontot). Sedan hade jag självklart köpt det där stora drömhuset och den där fräcka bilen, en till J också såklart. Jag hade säkert köpt en till Jason också för skojsskull som han kan ha när han får körkort. Sedan hade jag satt in massa pengar på Jasons sparkonto och hela hans framtid hade vart safe. Och min familj hade absolut fått en heldel, så att dom också slapp att jobba. MEN, tror ni att man hade mått bra utav ett liv där man kan köpa precis vad man vill och när man vill och hur mycket man vill till vem man vill? 
Jag tror inte att jag hade mått bra utav det i längden, i början hade det vart jättekul absolut men sen när jag har allt så har jag säkert tappat en heldel också, en del vänner kanske? dom kanske drar sig undan mig, eller så får man falska vänner som bara är ute efter pengar, finns ju tyvärr dom också. Sedan att inte behöva jobba igen, det är ju ändå en rutin som man har i livet, och i mitt yrke träffar man så mycket olika människor och man hjälper dom, jag jobbar i äldrevården. Jag hade absolut inte slutat jobba helt, jag hade jobbat mindre än vad jag gör, men jag hade absolut inte lagt det på hyllan förevigt. 
Jag hade givit bort pengar till olika organisationer, forskning, till fattiga, till ja massa saker. 
 
Ska jag vara helt ärlig så är jag hellre rik på kärlek än i pengar =)!
 
Hur tror du att du hade mått utav detta? vad hade du gjort med dina miljoner dom du vann? 
  
 

Kommenterar gör du här!

Tell me here:

Ditt fina namn:
Om du vill bli ihågkommen?

Mail: (Blir våran hemlighet)

URL/Din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0