året 2015

Året tvåtusenfemton, vad ska jag säga om det året? 
 
Ja,jag vet inte vart jag ska börja. Så jag börjar med Januari, i januari så började vi renovera vårt kök, det är inte riktigt färdigt än (haha) har inte haft all tid i världen faktiskt, så nu ska vi bara ha upp nya tapeter eller om det blir en trä vägg =) återstår att se. 
 (Sjukt dålig bild!!)
 
Sen kommer februari och då var vi hemma en del med efter mycket dagisbaciller, förkyldning efter förkyldning och lite magsjuka hade Jason på det också. (Tur man har en blogg så man kan läsa om allt man har varit med om) Sedan var jag med om min första krock, första och sista hoppas jag! 
Det var jag, min mamma och min syster. Vi skulle åka och köpa lunch och sedan skulle jag tillbaka till skolan. Men jag kom inte tillbaka till skolan, jag fick helt enkelt stå i kylan och vara butter på en gammal gubbe som saktade ned 150m innan stoppljuset så vi körde rätt in i röva på honom, asså stoppljuset var långt borta och det var inga bilar framför heller så han kunde sakta ned länge bort. Och han stack även ifrån krocken, men kom tillbaka efter ett ha varit hemma och bytt bil (?!) whhat.. Jaja, allt gick iallafall bra med alla, fick ont i nacken ett tag men det gick över. 
 
 
Mars, våren kom och Jason var hos frisören för första gången. Han var lite nojig men det gick hyvsat bra ändå! =)  
 
efter mars kommer såklart april och den stora händelsen i april var att vi fick en ny fin familjemedlem, en passat =)!  och vi sålde våran andra älskling, våran fina volvo. Men passaten har inte svikit oss än =)!
Maj, i maj så var det kungälvs crusingen och jag KÖRDE världens störska bil (enligt mig själv) en stooor Cadillac, det är min mammas gubbes bil. Och ja den fick jag äran att köra, tror ni jag var nervös eller? 
men det gick bra, hur bra som helst, körde som en kung haha! men lite smått panik fick man ju ibland, speciellt när man stötte på andra amatörer till förare!
 
En stor händelse till var att jag slutade att röka! =) 
 
Juni, den största händelsen i Juni var såklart att våran älskade Jason fyllde 2 år! 
Och vi hade ett bra kalas och han fick massa roliga och fina saker. Han fick även en el-bil som har blivit en stor hit! 
 
och i juli kände jag en jordbävning för första gången i mitt liv, jag trodde det var en motorcykel som startade utanför haha sedan såg jag på facebook att det var en JORDBÄVNING?! jag var ensam hemma med Jason och blev ju livrädd haha! ringde min syster och frågade om hon kände det och ja de gjorde hon, och hon trodde att det var ett tåg som körde förbi... bara det att närmsta tåget är ca 5km härifrån HAHAHAH! jag dog lite när hon sa det! 
vi började även våran husvagns semester, åkte först till ullared och det ångrade vi ganska fort igen haha, vi satt i den längsta kön med bil och husvagn, i flera timmar! det stod tvärstilla! det var den dagen ullared slog ett rekod med besökare där, helt sjukt var det! 
Sedan var vi även i Skrea i en vecka, och det var kul. Vi var så månnga som var där med husvagnarna =)!
 
och den 2 juni fick jag åka in akut med Xzeena till blå stjärna. Dagen innan så kastade min kloka pojkvän iväg ett bowlingklot utan att tänka på att Xzeena var lös och sprang efter för hon trodde att det var en boll. Hon BET i klotet och ena huggtanden flög iväg! Hon fick opereras så nu är hon en huggtand fattigare! min stackare!  usch vad ont det gjorde i mig när det hände, man känner sig verkligen värdelös! (vill dock inte veta hur Joakim kände sig, klanten!! haha) tur att det gick bra iallafall! 
hade även mamma, syster shoppingdag! men det är ju inget ovanligt hahah! det var innan Xzeena blev en tand fattigare.
 
Augusti, min älskade Xzeena fyllde fem år den 1a, tiden springer verkligen iväg! så henne firade vi med lite presenter och godis haha =)! 
sedan var vi på liseberg, jag åkte mechanica, fyfan säger jag bara! 
sedan campade vi i varberg i några dagar, var ett jättebra ställe för barn och hundar! så dit kan vi tänka oss att åka igen =) och en kväll när vi satt i vårt förtält och spelade yatzy i ÖSREGNET så fick vi besök av en igelkott som ville äta Xzeenas mat haha, den va inte rädd alls!
efter denna resan var campinglivet slut för i år. 
 
Och sedan kom den värsta dagen som kunde komma, den 19 augusti.. jag mamma och Jason skulle åka och hälsa på morfar, han låg på ett hem den sista tiden.. usch, det är jobbigt att skriva om detta och att läsa inlägget jag skrev, usch =(. Jag fick iallafall ett sms av min mamma två timmar innan vi skulle åka, och där stod det att morfar hade somnat in. Fick ringa min syster och vi åkte och mötte upp resten av familjen för att gå upp till morfar tillsammans. en av dom jobbigaste dagarna i mitt liv. Du är så saknad morfar! 
det blev en tid för oss att bara vara, vara med varandra, hitta på saker och stötta varandra. Tungt.. 
 
 
efter ca en vecka så fyllde jag 25år, första födelsedagen uran morfar. 
Vi firade mig på en resturang, där vi även kunde bowla efteråt. Vi var där hela tjocka familjen och åt och umgicks, det var en bra dag/kväll trotts allt jobbigt som hade hänt.
 
 
 
Augusti var en väldigt hemsk månad, men även en väldigt speciell månad! att vara runt om sin familj så mycket betyder väldigt mycket, och jag älskar er alla så otroligt mycket!
 
och sedan kom september..  och den 2de fyllde en av dom bästa i mitt liv 50år, min älskade mamma! 
 
sedan hade vi våran 75årsfest, mamma 50 plus jag 25 =) kom massa folk och vi fick massa fina presenter och tack till alla som hjälpte till, ni är guld värda! 
 
 
sedan kom den 11 september, morfars begravning. Det var fint, jättefint och det var jobbigt, jättejobbigt!
 
och sedan har vi oktober .. det var en lugn månad med massa plugg och blackrace haha! Vi var på blackrace en gång, och nu vill både jag och Joakim börja med det! haha 
 
november, jag började min APL på sjukhus. Var där i fyra veckor, och jag lärde mig så mycket och det var roligt. Fick bort lite av min rädsla för sprutor mm, fick ta blodprover! det var verkligen en jättebra APL plats och jag stortrivdes! alla var jätte snälla =)
sedan var det ju terron i paris med, usch och fy! så hemskt! 
 
sista månaden, december. Massa med julfirande, på dagis och sedan julafton hos Jasons farmor och farfar. Jul bak, uppesittarkväll, ullared, massa mer shopping and you name it! Har gjort nästan allt i december som många många andra har gjort, julmat, julklappar och sedan kom nyår också, som var igår. Firade den hos Jasons farmor och farfar me, och så sov vi i husvagnen =)!
 
Tack 2015 nu blickar vi fram emot 2016 och det ska bli ett bra år! det har jag bestämt! 
 
år 2015 var det alldeles för många som blev sjuka, det var för många som lämnade oss förtidigt och det har varit otroligt mycket pluggande för mig. Nu har jag en sak kvar och en lektion kvar sedan är jag färdig undersköterska! Tack och hej! Godnatt =)
 
 

Kommenterar gör du här!

Tell me here:

Ditt fina namn:
Om du vill bli ihågkommen?

Mail: (Blir våran hemlighet)

URL/Din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0