TBE-vaccin

Jag tycker att det är jätteviktigt att vaccinera sig mot det flesta utav alla sjukdomar.
Jag har fått alla vaccin när jag var mindre och de ska även min son få. Läser om många som vägrar att ge sina barn vaccin för den ena och den andra andledningen. Jag skulle då aldrig ta risken att mitt barn kan drabbas utav en mängd med farliga sjukdomar som dom kan få.
 
Nu är dom äckliga fästningarna i farten igen och dom kan sprida det ena efter det andra som tex TBE och borrelia. 
 
Det är många som smittas utav TBE genom fästningar och även via husdjur som har blivit smittade. Symtomer på TBE är att man kan få huvudvärk, värk i kroppen och feber. Man kan även bli riktigt sjukt, börja kräkas och få hög feber och allmäntillståndet kan bli mycket dåligt, man kan drabbas utan hjärnhinneinflammation. 
 
Det finns vaccin emot TBE och det tycker jag är jättebra! för det finns så mycket fästningar och det är en stor risk att man kan få detta hemska djur på sig och då kan man i värsta fall drabbas utav TBE. Och glöm inte, man kan få förlamningar utav TBE och man kan i värsta fall dö men det är mer ovanligt. 
 
Hos sveavaccin kan ni läsa mer och kontakta dom om ni vill ha vaccin eller om ni kanske ska ut och resa och behöver reseskydd =)! 
 
sponsrat inlägg.

Kommenterar gör du här!

Tell me here:

Ditt fina namn:
Om du vill bli ihågkommen?

Mail: (Blir våran hemlighet)

URL/Din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0