☆ v e c k a 2 0 ☆ - förlossningsrädslan.

 
Jäkla skrivande nu om bebisar och graviditet! haha men det får ni bli vana vid nu.
 
Jag har gått in i vecka 20 (19+3) för några dagarsedan och är nu halvvägs i graviditeten. 
 
Denna veckan är barnet ca 22 cm lång mellan huvud till fot och han väger ca 280g, inte mycket! Nu växer han snabbt och hörsel, syn, smak, lukt och känsel håller på att utvecklas. 
 
Och han rör på sig lite nu, man känner att det dunsar till ibland eller bubblar typ, svårt att förklara. Längtar tills man känner riktiga sparkar (: 
 
"Och imorgon ska jag till MVC på besök och prata inför förlossningen, iochmed att jag är LIVRÄDD. Men nu börjar jag känna mig "redo" eller inte redo så, men i början var jag totalt asrädd och tänkte tillbaka på Jasons förlossning med en gång jag fick veta att jag var gravid. 
När hon nämnde ordet förlossning så började jag nästan att gråta och hon såg det på mig (gick nog knappast att missa) för ögonen fylldes med tårar och rädsla kände jag, från ingenstans när hon pratade om förlossningen. 
Men imorgon skulle vi gå igenom Jason förlossningsjournal och prata om det igen, hoppas tårarna stannar inne haha. Känner mig lite mer modigare nu faktiskt inför förlossningen och jag har förhoppningsvis ca 20 veckor till på mig att göra mig redo, vilket man egentligen aldrig blir inför en förlossning.
 
Jag förstår bokstavligentalat inte mig på folk som gillar att föda barn, det är ju hemskt! Välkommen in i totyr rummet här kommer du att bli torterad bland blod svett och tårar dom närmsta timmarna/dagarna av dig liv."
 
 
Gillar ni att föda barn eller är ni som mig och är totalt livrädd? 
- och jag vet att det är värt det. 

Kommenterar gör du här!

Tell me here:

Ditt fina namn:
Om du vill bli ihågkommen?

Mail: (Blir våran hemlighet)

URL/Din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0