Då har vi välkomnat magsjukan!

 
I fredags när jag hämtade Jason såg jag den underbara lappen på dörren utifrån förskolan, den lappen alla älskar att se, den satt där, mitt på den röda dörren, på glasrutan. Det stod "Magsjuka på avdelningen". 
Och det första man tänker är .. fyyyfan kyss mig i arslet! detta kommer garanterat vi få hemma nu. För det har vi fått VARJE gång som det har gått på förskolan. 
 
Jag kan inte förstå att föräldrarna inte kan hålla sina "skitna" ungar hemma längre än 48 timmar när dom har vart sjuka. Nej, dom tar ungarna till förskolan och vips så har hela förskolan magsjuka. 
Tack till er som chansade på att era ungar inte smittade fortfarande, för att ni antagligen inte orkar vara hemma mer. Riktigt irriterad blir jag på sånhär slapphet. 
 
Förlåt för dom "grova" orden, men jag hatar magsjuka jag har typ fobi för magsjuka och blir helt galen när folk inte kan hålla sina magsjukebasiller hemma! utan ni chansar och utsätter andra för basillerna. Tänk en gång innan ni lämnar barnen på förskolan eller innan ni går ut i affärer med mer, ni kan möta på riktigt sjuka människor som kan få denna skiten pågrund av att ni inte orkar vara hemma mer. Och det kan bli väldigt farligt för dessa med människor. Så ja, slå in det i eran skalle!! 
 
Natten har vart sjukt jobbig, speciellt för mitt lilla hjärta som har spytt och gråtit. 
Tvättmaskinen går i ett just nu också! och vi har inte sovit mycket inatt, han har spytt säkert varannan timme.
Nu på morgonen är han lite piggare men allt han får i sig kommer upp igen, min lilla prins. 
Hoppas han blir av med det fort. Det är så plågsamt att spy, usch. 
 
 
Bilden är ifrån igår när Jason städar sitt rum, mammas duktiga pojke!
 
 
Pusshej från en jääävligt butter, trötter och gravid mamma med massa hormoner som svävar fritt.
 

Kommenterar gör du här!

Tell me here:

Ditt fina namn:
Om du vill bli ihågkommen?

Mail: (Blir våran hemlighet)

URL/Din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0