BB-väskan ska packas

 
Nu är jag i vecka 35 (34+3) och jag har inte packat BB-väskan än och det har jag läst att en del rekomenderar att göra redan i vecka 30. Jag är med i en facebookgrupp där alla ska ha barn i februari och en del har packat sina väskor för länge länge sedan. Så ibland kan man känna sig lite stressad! 
Men många av dom ska ha sitt första barn och jag minns att när vi skulle ha Jason så började jag nog packa den runt vecka 25 kanske, så det var ju ganska tidigt. Men man gjorde allt mycket tidigare när man väntade sitt första barn. Som barnvagn köpte vi runt vecka 20 och denna gången kom den hem förra veckan, och då var jag alltså i vecka 34. 
 
Idag har jag tillochmed tvättat alla bebiskläder och rensat ut gaderoben som lillebror ska ha. Så imorgon ska jag lägga in alla hans kläder. Det var så roligt när Jason var med idag och tvättade allt, och såg allt som han hade när han var bebis. Tänk att han har varit så liten! vi skrattade tillsammans och visade olika plagg, så sa han "Pyttepytt" och började asgarva när han hjälpte mig att hänga upp det. Han provade även ett par vantar som inte gick på hans händer och då sa han att bebisen får ha dom. Han längtar också tills att lillebror ska komma, han vill att bebis ska komma nu! Men nu är det nära! sjukt nära ändå, ca 5 veckor kvar, och det ska bli så skönt att få tillbaka sin kropp, bli av med denna magen! Okej, kroppen kommer inte återställas helt 100 med en gång, men det ska bli så skönt att iallafall kunna ta på sig jeans igen! Jag har levt i mina skönaste mjukiskläder och freddy byxor dom senaste veckorna, så ja, jag längtar tills han vill komma ut nu. Längtar också tills jag kan börja träna igen! ska verkligen köra all in nu när detta är över. 
 
Här är en liten lista över BB - väskans packning! och sedan har jag ju även skrivit ner en inköpslista inför bebisens ankomst, men den kan nu få se imorgon. 
 
 
Ni får gärna kommentera om ni kommer på något annat viktigt man ska ha med sig! Som en kamera kanske, som jag har glömt att skriva! haha ååå måste jag rensa den också! minnet är ju tvärfullt på den! 
 
 
Puss puss!
 
 

Kommenterar gör du här!

Tell me here:

Ditt fina namn:
Om du vill bli ihågkommen?

Mail: (Blir våran hemlighet)

URL/Din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0