Inte mycket sömn inatt heller.

Godmorgon på er! 

Inatt har jag inte fått mycket sömn heller.. vaknar titt som tätt för att jag måste vända mig, eller för att det är jobbigt att andas. Eller också för att det gör ont någonstans. Hade nästan glömt hur jobbigt det blir emot slutet av graviditeten. 
Sen när man väl har somnat så vaknat Jason och vill ha välling, så då går man upp och vaknar till och får återigen svårt att somna. Så ikväll ska jag lägga mig tidigt! När Jason lägger sig ungefär. 

Idag klockan två ska jag och Jason åka till barnmorskan och ta lite roliga prover, socker prov antar jag. Hoppas det ser bra ut denna gången också, sist hade jag runt 4. Dom trodde ett tag att jag låg i riskzonen för graviditetsdiabetes, hade högt socker vid ett tillfälle,sedan på gränsen efter jag hade gjort glukosbelastningen. Sen ändrade jag kosten en aning och log sedan på 5.1 när jag själv kollade. Är lite orolig nu när det har vart jul och nyår, man har ju inte vart jätte nyttig! Men nu ska jag ta bort allt socker igen, för att även få lättare med träningen sen när bebisen är född :) och man har ju fått en tankeställare om man säger så, socker kan vara jättefarligt! 

Men nog om det, vi ska ju även kolla hur lillebror ligger i magen, sist log han med huvudet nedåt men han kunde fortfarande ändra sig. Så det ska bli spännande och se om han har gjort. Sedan ska vi lyssna på det lilla hjärtat också vilket Jason tycker ska bli spännande. Han tycker att det låter som en häst i magen haha 😂 
Hoppas även att Joakim hinner dit så han får höra bebisen 😍 tänk att det bara typ sju veckor kvar. Och vi har en heldel kvar att förbereda. Pojkarnas rum tillexempel, det ska göras om. Jag och Joakim har det rummet nu, så vi ska byta till det lilla och sedan dela av det stora med en del till Jason och en del till bebis. Måste upp med spjälsängen med, tvätta kläder och kolla vad vi har sedan Jason var bebis. Ja de är en del att göra! :) 


Bebis Jason ♡

Kommenterar gör du här!

Tell me here:

Ditt fina namn:
Om du vill bli ihågkommen?

Mail: (Blir våran hemlighet)

URL/Din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0