Kamphundar får skäll av boende?

Hej alla sötnosar!

Igår läste jag en artikel på DN.SE om kamphundar.
"Kamphundar får skäll av boende" - Hette den.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/kamphundar-far-skall-av-boende

Där har ni länken till skitsnacket.

Bostadsrätter förbjuder hundraserna, och har någon hundrasen i sitt boende måste man göra sig av med den eller flytta. Tycker det är sjukt hemskt! Hur kan människor med ?! Hur kan ni leva med er själva?!
Bara för att dom vart avlade till kamp förr (av idioter) betyder inte det att dom som bor i dörren brevid är kamphund och lärd till att hata.
Min är lärd till att älska hon är lärd till att lyda hon är inte lärd till att hata eller bli hatad!
Jag själv hade hellre haft ett barn ihop med en såkallad "Kamphund" än att ha mitt barn med en Golden - Chiuvuaua eller någon annan hund.
Jag sätter "Kamphundarna" framför "Familjehundarna"
Jag har hellre en "kamphund" som familjehund än en sån hund som ni kallar familjehund.
De flesta av dessa "kamphundar" ÄLSKAR barn!

Jag hade hellre gjort en artikel om "Småhundar får skäll av boende" dom är farliga av någon hund!

   

Mitt problem med människorna runt om kring:
Som ni vet så har jag en Amstaff/Pitbull på 1år.
Jag har haft henne sen den 4 december, och jag har fått mycket skit på bara några månader.
tex: Innan jag köpte henne fick jag höra. "Nej nej köp ingen sån mödarhund,dom är livsfarliga" m.m
När jag köpte henne visade jag henne för min mormor som blev tokig och jag vart inte välkommen hem till henne för att jag hade en farlig hund. Hennes grannar sa till henne att min hund är livsfarlig!
Sen har hennes granne en fuckin boxer, om inte jag minns fel så vart Boxar också kamphundar förr? ;) suck on that. Och min hund skäller/pratar viftar på svansen och vill leka när jag möter andra hundar med henne. Så mötte vi hon med boxern och hon spred sen rykte om att min hund är farlig och att hon hade attackerat hennes hund, okej? Sen har vi ett gammalt par som skricker att jag återigen har en farlig hund dom spottar och kastar snus på oss. Detta är inte okej, eller?
Ska man bli behandlad så för att man har en sån hundras? nej!
Ska sverige förbjuda hundarna för att folk utan kunskap pratar, nej? isf i move.

Tack för mig, puss.

Skriv gärna vad ni tycker i kommentarfältet :)


Kommenterar gör du här!
Postat av: kattis

Skulle du länka mig tillbaka?

2011-08-08 @ 13:48:40
URL: http://juniflikkan.blogg.se/
Postat av: elin

hej! ville bara säga att jag tycker att det är väldigt tråkigt hur du bli behandlad utav människor i din omgivning pågrund av ren okunnighet och fördommar. Jag håller verkligen med om det du skriver, har själv en blandras kille på drygt ett år som fresten är mycket lik din till utseendet. Det är roligt när man träffar människor i hundgårdar och liknande och min "farliga" hund beter sig mot deras förväntan. Han har blivit attakerad av många mindre hundar men aldrig gjort något angrepp tillbaka. Jag bor i ett ganska osäkert område och det sker många rån och liknande varje helg och som tjej är det en trygghet att ha en hund med sig, hade aldrig vågat gå ut här annars. hur som ville bara säga att jag känner med dig och jag tycker att det är fruktansvärt att det ska behöva vara så..

2012-04-20 @ 18:12:37

Tell me here:

Ditt fina namn:
Om du vill bli ihågkommen?

Mail: (Blir våran hemlighet)

URL/Din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0