Sanna Eriksson - Vinnaren av blogginlägget.

Okej först ska jag berätta lite kort vem jag är,
jag heter Sanna Eriksson och är 16 år.
Är bosatt i umeå.
Och till hösten börjar jag första året på gymnasiet.
ska läsa samhäll, med inriktningen beteendevetenskap.



Jag har haft en ganska knasig uppväxt som gjort mig till den jag är idag. Redan som liten fick man börja ta hand om sig själv när föreldrarna inte var kapabla att ta hand om en. Som 14 åring rymde jag hemifrån och blev satt i ett jourhem 7 mil från umeå. Jag var där i ungefär 3 månader, där jag hade ett självskadebeteende som så småning om accelerade. Jag mådde verkligen piss och var på botten, så jag skrevs in på en sluten avdelning före jul och två dagar före julafton så placerades jag i det familjehem jag är i nu idag.
Idag så mår jag sjukt mycket bättre en vad jag gjorde då, och är väldigt glad över att jag rymde hemifrån istället för att begå självmord.
Varför detta har gjort mig till den jag är, det är nog att jag är väldigt van vid motgångar. Har länge känt mig misstrodd av min omgivning, ibland så har jag känt att de skäms över mig och över det jag varit. Men jag har upplevt så mycket bra med livet bara det senaste året har varit uppfyllt av fler framgångar en motgångar. Så jag vet att det går, och jag ska kämpa för att nå mitt mål. :)
 
Mina intressen är att spela schack, vilket inte så många tjejer gör faktiskt. Men det är verkligen otroligt roligt!
Annars så tycker jag om att fota, även om det bara är en mobilkamera så tycker jag det är roligt iallafall.
Tycket väldigt mycket om att spela musik, även att lyssna. Så det skulle egentligen vara roligt om man kunde leva på musiken, men den chansen är ganska liten nu när musiken har blivit så stor här i världen. Det är ganska svår konkurrans.
Fast egentligen är männsikor lite mer av mitt intresse kanske, det bästa jag vet är nog att sitta med äldre och höra deras historia. Eller yngre människor som fortfarande har ett så öppet sinne, känslan för fantasi. Det är väldigt intressant i mina ögon.
 
 
Om ni vill läsa mer om mig, eller kanske skriva med mig så gå gärna in på min blogg :) http://handlingar.blogg.se
 









Kommenterar gör du här!

Tell me here:

Ditt fina namn:
Om du vill bli ihågkommen?

Mail: (Blir våran hemlighet)

URL/Din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0