Believe in yourself - Jag hade inga vänner.



Hej! Du kommenterade min blogg, och jag läst om dig!
Och du tycker att man ska berätta om sig själv, så jag passar på att göra det! :)

Jag är en väldigt glad tjej! Tycker inte om när folk blir orättvist behandlade.
 Eftersom jag själv har blivit det en tid i mitt liv.
Jag hade knappt några kompisar i 2an till 3an..
Visst jag hade någon att vara med, men ingen jag kunde prata om mina problem med.
Och det är så nu också! En kompis jag bara berättar allting som har hänt, är min bästa kompis. Och hur det är.. Det var en period då jag bara klankade ner på mig själv, jag sa att jag var ful, och jag brydde mig inte om mitt utseende. Det jag hade varje dag var mjukisbyxor. Jag kunde gå till skolan i fettigt hår. Jag brydde mig inte. Jag var van att få konstiga blickar. En annan sak jag inte vågade göra var att visa upp mig i bikini. Jag var så sjukt missnöjd med min kropp! Jag har utåtnavel, jag tyckte att jag hade tjocka lår..
Det kom en tid då jag började sminka mig och hålla på, kan inte säga att jag var så speciellt snygg då heller, men det hade blivit en stor förändring! Tiden gick och jag började sminka mig lite mer, och började lära mig hur man gjorde.. Samt att jag började klä mig lite mer vuxet om man säger så. Jag började få bättre o bättre självförtroende. Jag var fortfarande lite skraj att visa mig i bikini, var inte riktigt nöjd med min kropp.
Men! När jag var i turkiet förra året så såg jag alla snygga tjejers kroppar och jag tänkte.. Varför har inte jag snygg kropp? Men jag var ju som sagt 12 år då.. Och min familj är en partyfamilj! Så vi gick ut varje kväll på barer, klubbar och så.. Och jag märkte då, att många kom fram till mig och tyckte att jag var så fin.. Dom sa att jag var lång och smal! Och att jag hade vackert ansikte för att bara vara 12 år.. Dom trodde jag var runt 15, 16 år. Det gjorde att jag fick lite bättre självförtroende!

Men det här året var då "allt" ändrades eller vad man ska säga. Vi var i turkiet i år igen, jag följde modet.. Och jag kände mig snygg! Kunde gå klädd i bikini utan att skämmas. Jag var säker på mig själv. Och när jag gick ut varje kväll, så dansade jag på baren och allting! För att folk sa att jag var jätteduktig på att dansa, att jag hade jättefint hår och att jag var sååå gullig! Folk trodde att jag var 18, 19 år... Så ja:)
Jag har fått jättebra självförtroende nu! Jag är nöjd med mig själv! Och med min kropp! Och nu också när jag har börjat dansa! Det får mitt självförtroende att bli lite bättre!:)
Hoppas det inte var för mycket text! Hehe:)
Skickar två bilder på mig haha, den ena innan dansen, och den andra i turkiet:) Kram på dig



Tack så mkt för inlägget !

Vill DU också skriva ett inlägg som denna tjej har gjort?
eller ett stöttande inlägg till dom som faktiskt inte mår bra, maila på [email protected]

PUSS!


Kommenterar gör du här!

Tell me here:

Ditt fina namn:
Om du vill bli ihågkommen?

Mail: (Blir våran hemlighet)

URL/Din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0