Fler kamphundar tas hand av polisen



Fick nyss hem en tidning hem & hyra.
Där öppnade jag bara en sida helt random och fick fram denna artikeln
" Fler kamphundar tas hand av polisen"

Hyresgärster har inte rätt att ha kamphund hemma?

Om dom skriver en sån här skit artikel bör dom ju faktiskt veta först och främst vad dom skriver om!
Vilket jag inte tycker dom gör i denna artikeln!
Dom skriver att man inte får ha kamphund i bostäderna, men en hund som är i raserna "Amstaff,Pitbull,Rottwailer m.m" är inte kamphundar nu förtiden, jo vissa as till ägare kampar sina hundar & därför har dom inget bra rykte. Alla hundar i dessa raser är inte kamp, tex min är inte kamp finns inget kamp i henne. Visst kan hon bli arg, men vilken hund kan inte det? En golden biter mycket oftare än en "kamphund" gör och en chivuaua hur arggresiva är inte dom då? jag är räddare att stöta på en arg sån hund än en "Kamphund".
När ska människor förstå att det vart förr i tiden människor kampade hundarna ? Och att det inte vart bara dom såkallade "kamphundarna" som blev kampade.
Småhundar kampades och massa andra raser!
Kristdemokraterna vill införa förbjud emot dessa raser i Sverige,
Jag KISSAR på er! Ni vet ingenting om hundarna ! Kom nära hundarna och lär känna hundarna innan ni snackar! Det gäller alla som har fördomar angående dessa djur.
Att förbjuda en ras ? det är sjukt. Ni utrotar dom! Tänk om vi i Sverige hade förbjudit tex Araber Kineser Kurder eller whatever! Det är samma sak!

För några veckorsedan:
Började min mormors granne bråka med mig.
Så här började det.
Hon har skällt på min mormor och sagt att jag inte får ta med min hund hem till henne (min mormor) för Xzeena är en farlig kamphund och har attackerat hennes Boxer?! Okej sa jag och undrade när min hund gjorde det.
Fick svaret : Hon skällde emot Boxern.
Ja hon skällde, alla hundar skäller. Min skäller och vickar på svansen när hon är glad och vill leka.
Hon skulle aldrig skada en annan hund, ALDRIG!
Hon är valp och bill leka. Och då dumförklarade mormors granne mig och sa att jag inte kan något om hundar.
Men hallå, jag känner min hund, jag har gått kurser med min hund! Hon är inte falig och hon har aldrig gjort en annan hund någon skada.

Bråket för några veckorsen:
Min kusin och syster går emot bilen med min hund medans jag väntar utanför mormor på min mamma & morbror.
Då kommer det en brevbärare, han tittar på min hund och säger
"Det var en Pitbull va"
Mormors granne svarar
" Ja usch"
Brevbäraren
"Ja dom är farliga dom"
Mormors granne
"Ja verkligen"
Jag kollar över på henne och säger
"Ursäkta vad sa du om min hund?!"
Hon svarar att min hund är farlig för att det är en Pitbull och att den har attackerat hennes Boxer, vilket hon inte har, som jag skrev om lite över här.
Jag sa, att nej det har hon inte och att hon är lekfull.
Men då kunde jag ingenting om min hund.
Och att hon har emot rasen för det är en Kamphund?
Men Boxer då? deras utsprung är också kamphund, dom kampades emot tjurar förr!

SE HÄR: http://sv.wikipedia.org/wiki/Boxer

Det ville hon inte erkänna så jag undrar ju vem det är som inte kan historian om sin hund, jag eller hon? haha
Ska fan i mig skriva ut den och lägga den i hennes brevlåda!
Så hon kan inte bara hoppa på min hund så där haha!

yäyä, ni som vill stoppa hundarna kan ju stoppa upp något i röven och rotera!

PUSS !


Kommenterar gör du här!
Postat av: Patricia♡

Jag är så trött på sådana där artiklar och diskussioner om kamphundar. Det finns lika många småhundar som är ilskna och dumma! Ibland är de nästan värre.

2011-09-28 @ 14:22:11
URL: http://patriciac.blogg.se/
Postat av: Anonym

sv: det får vi allt hoppas, haha!

2011-09-28 @ 14:28:24
URL: http://karinternemo.blogg.se/
Postat av: Johanna

Svar: Okej va härligt:) Jodå det är bara kanon här också:) kram

2011-09-28 @ 14:28:40
URL: http://haldisjohannanilsson.blogg.se/
Postat av: michaela

sv: kom precis hem :P själv då? :D

2011-09-28 @ 15:32:05
URL: http://mickanmagnusson.blogg.se/
Postat av: anna

sv; håller med dig! <3

2011-09-28 @ 15:38:43
URL: http://diarybyanna.blogg.se/
Postat av: L ♥/ w a z u p

Skitbra skrivet tjejen, och jag hjälper dig att KISSA på dem! ♥



Absolut måste man göra något åt problemet med aggressiva hundar, men då är det ÄGARNA man måste komma åt. Att förbjuda hundraser löser ingenting eftersom alla hundar kan misskötas och bli fientliga. Blir en ras förbjuden kommer dessa personer bara välja en annan hund. Att tro något annat är okunskap.



Youtube-tips: http://youtu.be/3CtKyOixazA

Hemska bilder, men sååå sevärt klipp!

2011-09-28 @ 16:00:28
URL: http://wazup.blogg.se/
Postat av: sonja

sv. Tack, detsamma, men tyvärr gör jag inte bloglovinbyten :/

2011-09-28 @ 17:09:01
URL: http://zlokka.blogg.se/
Postat av: Linnea

Hon skällde på din mormors boxer -_-'

HAhahahah skratta fan ihjäl mig när jag läste det men äligt jävla idioter dom utrotar ju fan hundarna som om dom inte förtjänar att leva det borde finnas lag på att man inte får gö så

Jag hjälper gärna med att KISSA på dom om du vill för övrigt ! ;D

2012-01-02 @ 15:02:48
URL: http://har ingen blogg.se
Postat av: ulrika

bra skrivet, håller med varje ord! Jag har själv en boxer och det är flera gånger jag har fått blickar och ord som tyder på att min hund skulle vara en "farlig kamphund". Det är aldrig rasens fel om en hund är aggressiv, bara ägarens :)

2013-10-25 @ 10:02:12
URL: http://blogg.improveme.se/lovisaulrika/

Tell me here:

Ditt fina namn:
Om du vill bli ihågkommen?

Mail: (Blir våran hemlighet)

URL/Din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0