Gravid vecka 33

Idag går jag in i vecka 33 .. nu går det undan! Bara 49 dagar kvar!
 
Bebisen: Vikt 2kg och 45cm lång som en ananas typ..  Bebisen sover mycket under den här perioden och drömmer en heldel, precis som första tiden utanför magen. Bebisen ligger nu med huvudet neråt och förbereder sig inför förlossningen. Barnmorskan kommer nu ha koll på att bebisen ligger neråt, för dom kan gärna vrida sig uppåt igen. & huden är mindre röd och skrynkig nu.
 
Jag: Jo, jag har ont i jumskarna, ryggen, ländryggen och i nästan hela kroppen. Jag är trött och slapp men försöker ändå orka göra så mycket jag kan, kan bero på att mitt järn har sjunkigt och jag har fått köpa nya järn tabletter.
Så snart mpr jag förhoppningsvis bättre :)!  Jag har bara gått uppp 6kg sedan jag blev gravid och det känns JÄVLIGT bra ska ni veta :) men jag kommer ju gå upp lite till men inte mycket förhoppningsvis! :)
När jag är ute och går måste jag få sakta, alla har en tendens till att springa ifrån mig så jag får gapa "VÄNTA! på tjockisen" hahaha!
 
Egna tankar: Jag är fruktansvärt trött på att vara gravid, jag vill ha tillbaka min smala kropp! Jag mår nästan dårligt utav att se så här ut. En glad gravidkvinna är jag INTE, jag trivs inte i denna stora kroppen. Men det är såklart jätte mysigt, men inte min grej. Så efter detta blir det bara 1 barn till och inte mer, vill helst inte ens bli gravid igen men ja vill gärna ha ett barn till haha, illa. Jag är livrädd att jag ska få mer bristningar än vad jag redan har fått, visst dom är inte så farligt illa ... än. Men det är ju ingen dröm att ha bristningar, men det jag har fått är INGENTING emot vad andra har fått så detta är ingen fara, syns knappt :) Jag längtar OTROLIGT mycket tills han är ute, kommer bli en sån härlig känsla, aaaw LÄNGTAR!
 
& på fredag ska jag åka och köpa den efterlängtande skötväskan ifrån Happyland! :)

Kommenterar gör du här!

Tell me here:

Ditt fina namn:
Om du vill bli ihågkommen?

Mail: (Blir våran hemlighet)

URL/Din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0