Vecka 34 + magbilder

Idag går jag in i vecka 34 och det är 42 dagar kvar till beräknad förlossning, nu går de undan!
Längta ihjäl mig efter vår lille skrutt! :)
Snart dax att packa vår fiiina skötväska och bbväskan, thihi kliar i fingrarna på mig nu.
Han rör sig som bara den inne i min mage myysigt men guud vad skönt de är att det snart är över och att vi har han i vår famn äntligen!  Lååååt tiden å ännu fortare nu ^^,
 
Han vägen ca 2,2 kg nu och är ca 45 cm lång, han håller på att lägga på sig underhudsfett för att kunna hålla värmen på utsidan magen :) Nästa vecka är hans hörsel fullt utvecklad och då kan han höra allt normalt, men bebisar föredrar ljusare röster, så bebisspråk kan man prata med han nu haha ^^,
 
Om han föds nu har han 99% chans att överleva så man behöver inte vara orolig om han kommer tidigare än beräknat. Nervsystemet håller på att utvecklas och lungorna är nästan fullt utvecklade =)
 
Egna tankar: Det är jobbigt nu i slutet när man är så stor man vill bara att han ska ploppa ut och att allt ska vara över, men det är samtidigt mysigt när han sparkar och har sig. Han sparkar även på revbenen och det är inte lika mysigt, och han börjar bli tung så kan inte stå eller sitta förlänge utan att få ont i ryggen.
Och så fort jag inte får som jag vill eller göra som jag vill så får jag panik damp, blir jätte sur känns som om ja ska explodera inombords och vill nästan döda någon haha så illa är det, men istället för att döda någon så börjar jag gråta HAHAHA ! ooo my guuud va jag längtar tills de är över ^^,
 
 
Att man kan sakna någon man aldrig träffat såå enormt mycket, det är sjukt!
& ännu sjukare är att man redan älskar dig så mycket så man tror man sprängs.
& en till sjuk sak är att det redan känns som om man känner dig fast jag vet inte ens hur du ser ut.
Men du är antagligen den sötaste ungen på denna jord när du kommer till världen, för du har ju dock sjukt snygg mamma och sjukt snygg pappa också ^^, så du kommer vara den finaste på denna jord!
Så spännande är det nu, att få se dig första gången och att få känna dig liggande på min mage, utanför min mage. Och höra din röst ♥
 
Imorgon blir det barnmorskan igen för att se så allt är bra med vår skrutt, höra ditt hjärta och ta prover. ♥
 
 
 

Kommenterar gör du här!
Postat av: ullie

ja n är den stor
de växer ju så i slutet o man blir så stor =) Du är fin

När man ingen mage ska ha mer tycker man att bebis mage är det vackraste som finns :)

2013-04-23 @ 11:38:46
URL: http://weberskold.blogg.se

Tell me here:

Ditt fina namn:
Om du vill bli ihågkommen?

Mail: (Blir våran hemlighet)

URL/Din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0