BVC med Jason

Igår var vi på BVC med Jason :) alltid lika roligt att å dit för Joakim och våran BVC sköterska är ju helt flummiga!
Igår bestämde dom tex att hon skulle gå hem och sätta på sin man så hon kunde få ett barn till haha! Och att vi ska få en flicka nästa gång o massa mer, man skrattar sig igenom våra BVC träffar! haha
Men iaf, Jason fick två sprutor igår en i varje ben =( jag själv avskyr sprutor, det är det värsta jag vet.
Sån fobi !
Men sprutorna var emot Difteri, Stelkramp, Kikhosta, Hib och Pneumokocker så dom är ju lätt värt att få!
Men det gjorde så ont i mig att veta att han skulle få dom hemska sakerna in i sina söta små  knubbiga ben.
Den första gick jättebra, han gnällde till lite. Men den andra var värre, den gjorde ondare han gnällde lite på den med, men inte så farligt som jag trodde att han skulle göra, han är så duktig min lilla pojke.
Sedan vägde vi och mätte han, han vägde 5900 och var 60 cm lång. Han hade iaf vuxit 3cm på väldigt kort tid, hon var tvungen att dubbelkolla så de stämde. Han är också ovanligt stark i nacke och rygg, hon blev nästan shockad så stark han är :) vårt underverk!! :) haha
Han somnade gott i vagnen när vi gick där ifrån, stendeckade! Tar på krafterna att ta sprutor, fy!
Sedan fick vi åka och köpa Alvedon och Semper till han :) febern smög sig på på kvällen hemma hos pappa och han skrek och skrek och skrek men tillslut fick jag min sötnos till att sova så han sov i pappas säng i 5 timmar, och sedan sov han även hela natten hemma också. Fy att det gör så ont i en själv när man ser sitt barn så hängig och dålig, usch! det är det värsta jag vet! Vill ju att mitt hjärta ska må bäst och ha det bästa.
Älskar han oenhetligt! ♥
 
 

Kommenterar gör du här!
Postat av: Lillgarden

Dom sprutorna är inga roliga inte... :(

Sv: jodå det är bra.. Lite ångest bara.. semestern är snart slut och känns som att vi inget gjort... :(

2013-08-24 @ 12:23:16
URL: http://lillgarden.blogg.se/

Tell me here:

Ditt fina namn:
Om du vill bli ihågkommen?

Mail: (Blir våran hemlighet)

URL/Din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0