Min gravidatet

Tänkte berätta lite om min gravidatet för er...
När jag var i vecka 5 fick vi reda på det, vi tog ett test för "skojskull" och det visade posetivt.
Ja, vi fick lite smått panik och fick köpa två test till och även dom var posetiva.
Vi väntade 1 DAG med att säga det till våra familjer mer kunde vi inte hålla oss! (haha) & sedan
kunde jag inte vänta med att berätta för mina bästa vänner Jenny&Linda!
Alla blev såklart glada. Sedan fick vi tid hos barnmorskan och skrev in oss och sedan började det ...
jag blev dålig! Jag mådde illa och jag var så utmattad att jag trodde jag skulle dö.
Min skolgång fick åka på en måtta stryk då jag verkligen inte orkade!
& mitt upp i allt fick jag för mig att jag MÅSTE sluta röka, för jag har ALLTID klagat på
gravida som röker! Men nej det gick inte, jag gräääät och grääät och grääät!
Mitt humör rann ur sanden, och jag blev arg och butter.
Så jag fick vackert börja ta högst 2 cigg om dagen istället för 10. Barnmorskan sa att huvudsaken är att
jag mår bra, men bara jag inte rökte för mycket.
Sedan fick vi åka till vårdcentralen och få tabletter för mitt illamående, för jag kom inte upp
ur sängen på morgonen, då höll jag på att SPY.
Började äta frukost, men det hjälpte inte!
knappt att tabletterna hjälpte mig, jag var sjukt illamående varje dag helatiden.
 
Sedan gick veckorna och vi gjorde vårt första ultraljud i vecka 10 då skulle vi äntligen få se att det
fanns en liten sak där inne :) och jag var så sjukt nervös! Men när vi väl såg bebisen lugnade jag mig och
kände hur lycklig jag blev. Jag ska ha barn med världens bästa pojkvän, fästman ÄLSKLING!
Sedan fick vi reda på att jag hade järnbrist och det förklarade ju en del till min trötthet, så det fick bli
järntabletter för min del, suck! jag är verkligen URKASS på att ta tabletter.
 
Sedan blev jag bättre och magen började att växa ^^, & så småning om kände jag små vibrationer i magen och det var ju den lille :) och sedan några veckor därpå började det röra sig lite.
Vecka 20 kom och vi åkte på rutinultraljudet, och vi frågade två skötersker om dom kunde se könet, och dom är 90% säkra på att det är en pojk, båda två! Så ja vi väntar nog en pojk ^^, och det har vi
känt på oss sedan första början haha skumt!
Nu är jag i vecka 25 och mår kanon, fortfarande lite trött men det kan jag leva med.
Och foglossningen kommer ibland, det gör fruktansvärt ont! Ibland kan man knappt gå,
men men pappar peppar stö i salt detta klarar jag!
& nu rör han sig helatiden & vi hörde hans hjärtljud igår på MVC :)
dom sa att det var en fotbollsspelare och att han var enveten ^^, haha.
 
 
Tack för mig, mer kommer! :)

Kommenterar gör du här!
Postat av: Ellie

Fin blogg allt bra?:)

2013-02-19 @ 20:18:07
URL: http://elliearnler.blogg.se
Postat av: jenilita

naww grattis till er pojk! Kommer gå super bra! att bli mamma är så häftigt det är som om inget annat betydigt något nånsin när du har honom i din famn <3 Funderat på namn?

2013-02-20 @ 03:19:32
URL: http://www.blonditamedfotboja.se

Tell me here:

Ditt fina namn:
Om du vill bli ihågkommen?

Mail: (Blir våran hemlighet)

URL/Din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0