Mobbning

Hej! Tänkte ta mig lite tid att ägna ett inlägg åt mobbning/nätmobbning.
Jag har på det senaste läst massa skit på internet om hur folk på internet kallar varandra för det ena och det andra.
När dom går ihop i gruppen emot en person och ber personen ta sitt liv.
 
Hur fegt är inte det?
 
Ni tror att det inte är så farligt kanske för det är ju bara över internet då borde ju folk inte ta så illa upp för det är ju som sagt inte IRL man säger massa saker. Men vet ni? det är nästan värre att säga saker på internet för där ser ALLA och ALLA kan sedan driva detta vidare och det blir mycket värre. Det är många som tar sina liv pågrund av nätmobbning och ingen tar tag i saken på ett bra sätt. Utan det bara fortsätter!
Det borde vara lika mycket straff på internet som i det verkliga livet, för detta kostar andras liv tillslut som folk håller på och det är riktigt hemskt!
För inte alls längesedan tog en ung tjej sitt liv och hoppade framför ett tåg för att hon blev mobbad på internet!
Det är sjukt, så ska det inte vara!
 
Jag tycker att personer som sitter och mobbar andra på internet är fega as helt enkelt, med snällare ord.
Det är så otroligt fegt så jag skrattar er upp i ansiktet! det ni skriver på internet hade ni aldrig vågat ställa er framför personen och säga live, utan ni fega as tar det helst anonymt på internet eller slänger ihop er i en stooor grupp för att ni själva ska känna er bekväma!
Varför kan inte en modig person ta mordet och skriva och säga emot folk istället för att hålla med dom och göra det ännu jobbigare för den utsatta.
 
Tänk att ni får folk att vilja ta deras egna liv, en person sitter hemma och mår skit över hur ni håller på. En person har panikångest inom sig och vet inte vad personen ska göra för att bli av med detta och väljer därför självmord som en utväg, det är hemskt det är FEL.
Jag själv som bloggare får ju stå ut med ett och annat ibland, man jag tål det och jag bryr mig inte om det.
För jag kan min grej, jag blir inte sårad. Jag blir bara mer och mer hatisk emot er småglin och även vuxna som håller på med denna skiten. Jag tål som sagt att folk säger att jag är ful, hora you name it. För jag VET att jag inte är det, mitt självförtroende ligger på TOPP! och jag tar inte skit från folk. Visst vissa grejer kan vara surt, men det är bara att bita i det sura äpplet och gå vidare för internethat löser ingenting.
Jag har inte heller vart den snällaste bloggerskan, eller privat personen. Jag har vart mycket elak, men jag ångrar det och jag skäms över det. Men vissa personen (inte friska personen) får inte någon som helst ångest och lever mer på detta hatiska sätt.  Synd nog så är inte alla lika tåliga som mig, utan andra väljer hemska vägar för att bli av med mobbningen!
 
Tänk på vad fan ni skriver till folk, alla har känslor men iblandundrar man vad ni har era känslokalla folk hatare!?
Inga känslor kan ni ha iallafall.
 
Tack för mig, PUSS!
Och massor med styrkekramar till er som dras med dessa as, stå på er!
Ni äger dom totalt genom att bara vara er själva :))
 

Kommenterar gör du här!
Postat av: Lisa

Det är praktiskt att leva utan att känna skuld över fåniga småsaker.
Dessutom, är inte du lite fel person att låtsas att du står för orden ovan?

2013-03-26 @ 15:37:43
URL: http://grungegirl.blogg.se/

Tell me here:

Ditt fina namn:
Om du vill bli ihågkommen?

Mail: (Blir våran hemlighet)

URL/Din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0