Stoppa hatet

 
 
Ofta stöter jag på artiklar om "Förbjud kamphundar" "Kamphund bet annan hund".
Och det första som ploppar upp i folks huvuden är ju dessa raser som Bullterrier, Amrikansk staffordshire terrier, engelsk bulldogg, amrikansk pitbullterrier osv, inte andra raser som Chihuahua, Tax, Golden ritriver m.m
Och jag tycker att det är FEL att tidningar eller media överhuvudtaget skriver "Kamphund" varför inte skriva ut själva rasen istället? det är bättre. För det är inte bara Pitbull/Amstaff´s m.m som gör fel, alla raser kan göra fel.
Ägaren till alla hundar har en stor roll i det som händer och det är vi som är hundarnas "alfa", det är alltså vi som ska se till att vår hund mår bra och har en trygghet hos oss.
 
Förr var det som människor misskötte dessa raser och kampade med dom, det var alltså människorna som gjorde fel och inte hunden. Hunden var ju tvungen att försvara sig själv emot den andra hunden som människorna satte i kamp mot varandra, och även den ville skydda sig. Tro fan man skyddar sig det antar jag att även ni som anser att dessa hundar är "mödare" gör om någon var påväg att hoppa på er och bita er, annars är ni ju sjuka.
Men iaf, idagensläge är dessa hundar en perfekt familjehund och jag själv skulle inte vilja ha en annan ras i mitt hem. Små hundar biter oftare än vad en Pitbull gör, lika så golden.
Men det trodde ni inte va? För en golden är väl den perfekta familjehunden, eller?
Ni som tycker det ni kan ju faktiskt ta reda på lite mer och läsa på.
 
Min hund är en Amstaff/Pitbull på snart 3 år och jag har haft henne sedan hon var 17 veckor, hon är mitt allt hon är min solstråle, jag skulle aldrig klara mig utan henne. Hon ÄR min bästa vän och jag kommer aldrig göra mig av med henne, aldrig. Det skulle krävas MYCKET för det och då menar jag MYCKET.
Vi väntar även vårt första barn nu och han är beräknad att komma om ca 33 dagar inte alls långt kvar, och folk säger till mig "hur kommer det gå med Xzeena nu då?" och "Du får ju göra dig av med henne nu, den och den kan ha henne" Men NEJ, varför? hon är min hund! Och skaffar man en hund så ska man fan inte slänga bort henne som en gammal vante för att man får ett barn, nej aldrig!
Jag VET att det kommer funka jättebra med min hund och vårt barn, jag VET det jag känner min hund.
 
Många tycker säkert att jag är sjuk i huvudet som har en "sån" hund hemma med en bebis, herreguud hur vågar hon?!
jadu, hur vågar du sätta din nakenhund med ditt barn? det är exakt samma sak.
En katt kan tillochmed vara farligare.
Kommer aldrig låta någon bestämma vad ja ska göra och inte göra med Xzeena, vi kan själva och vi älskar henne som vår dotter, hon är ens allt och det kommer även bebisen att vara och dom kommer funka kanon ihop jag bara vet det! :)
 
Så ni som anser att dessa raser är farliga, tänk om och skaffa er en erfarenhet om dom innan ni dömmer dom.
Och att folk vill förbjuda dessa raser är sjukt, det är som om vi skulle förbjuda muslimer som försöker ta över vårt land, men ikke då dom tar vi in fler av. Snälla, ta in mer hundar istället isåfall.
 
 
Tack för mig, PUSS Sandra och Xzeena <3

Kommenterar gör du här!

Tell me here:

Ditt fina namn:
Om du vill bli ihågkommen?

Mail: (Blir våran hemlighet)

URL/Din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0