Tragiskt!

Såg en tråkig grej som gick runt på internet, klickade och läste artikeln och fick en shock då journalistfan bara kan ordet "kamphund". Så trött på folk som ska dra alla hundar över en kant.

Det var en hundvalp på 5 månader och blev påhoppad utav en "kamphund", som journalistfan själv skrev. Valpen dog tyvärr, jätte tråkigt!

Men vart var valpens ägare när detta hände? Om jag nu fattar detta rätt så vart han inne i affären, och för det första så har man inte en hund utanför affären och för det andra absolut ingen valp! då kan man ju inte vara rädd om sitt djur.

Men iallafall så vill journalisten verkligen dra alla hundarna över en kant, att dom är tickande bomber. Är det ett skämt eller!? jag hade aldrig lagt en "tickande bomb" i sängen med min son, en bomb hade aldrig ens fått vara i närheten utan min son. Precis just nu ligger faktiskt min 10 månaders son inne och sover brevid våran 4 årige pitbull/amstaffrasiga hund.
Och dessa raser är fantastiska familje hundar, våran hund är mycket barnkär och älskar att leka och gosa med vårt barn även med andras barn. Och inte fan låter man en "tickande bomb" leka med barn, eller? det jag vill komma fram till är att rasen är ingen bomb.
Alla hundar blir som dom blir uppfostrade, och synd nog finns det "rövhål" som får köpa hundar och uppfostran är inte deras hobby, utan dom vill bara se tuffa ut och få respekt för att dom har en stor hund. MEN vilken hundras som helst kan bli farlig om den kommer i fel händer och det är jätte tråkigt! Speciellt med dessa hundar som redan har dåligt rykte, och pågrund av er fårhuvuden som använder dessa raser utan att veta hur ni ska hantera en hund överhuvudtaget så har dom fått dåligt rykte och folk vill tillochmed förbjuda dom i kommuner tillochmed i länder! de är sjukt.. folk vill utrota en art! tänk om vi människor tex inte tyckte om vad ska vi säga, kineser kanske, ska vi förbjuda dom och utrota dom då!? för att deras föräldrar lär dom fel. Nä usch blir så sur!

Jag själv hade absolut valt en "kamphund" i min barnfamilj framför vilken annan hund som helst!

nä fy, snälla kan ni inte hundarna så sluta skriva/tycka massa skit om dom. Och en sak till, ni idioter som inte kan hantera hundar köp aldrig en är du snäll så kan

vi som kan och älskar våra hundar få ha kvar dom!





Kommenterar gör du här!

Tell me here:

Ditt fina namn:
Om du vill bli ihågkommen?

Mail: (Blir våran hemlighet)

URL/Din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0