Varför hata sina vänner? - för politikens skull.

Börjar detta inlägg med att säga att jag INTE är rasist eller något sånt i den stilen. Så alla vet det och ser det här klart och tydligt. MEN, jag tycker att folk klankar ner på SD (Sverigedemokraterna) för mycket och överdriver så in i helvete med alla omogna saker folk skriver om på internet. 
Alla människor har olika åsikter inom allt, och hade vi inte haft det hur hade det då vart? då hade väl folk klagat på att alla tycker samma sak och det hade väl vart katastrof det också. 
Folk blir så förvårdnade att deras vänner väljer att rösta på SD, och vill aldrig mer se/prata med dom vännerna igen. Det är så patetiskt! Kan sitta och skratta åt folk som skriver sådana dumma saker. Ska en politisk åsikt förstöra en vänskap? det är ju sjukt. Som om någon gillar att äta kött och har en vegan som vän, får man inte äta köttet då?  för då kanske man riskerar att bli ovän med vegan vännen. Det är ju knäppt! Alla tycker olika så är det bara. 
 
Och det roligaste av allt är att jag har sett folk som skriver skit om SD som för några årsedan gick och "hailade" och var så himla tuffa förr, jaja man växer ju upp men hallååå .. då ska man verkligen inte sitta och klaga på andra som vill lägga sin röst på SD. Vill man inte rösta på dom så behöver man ju inte det, hur svårt är det. 
 
Tycker alltså att det är sjukt att människor väljer bort sina vänner för politikens skull... 
 
Och sedan har man ju även sätt hur folk har förstört för Jimmy när han ska hålla sina tal i olika stader, det är ju så skämmigt så det är ju inte sant. Att det finns sådana omogna människor, usch! Han gör sitt jobb, vad hade ni gjort och kännt er om några kom och bråkade på ert jobb och förstörde för er? det hade inte vart kul, eller? nä tror inte det. Så lyssna på han istället eller gå inte dit alls. Sedan kan ni ju avgöra om ni vill fortsätta lyssna eller gå därifrån. 
 
OCH, alla partier har alltid något bra och något dårligt och det är svårt att välja vilka man ska ge sin röst till, men som sagt så är det upp till var och en vad man vill rösta på och nu vill jag inte se mer patetiska gnäll ifrån folk, hoppas det går fort tills detta jävla politik valet är över! Så blir det som det blir! (: och alla kanske kan bli vänner igen! ;)
 
TACK FÖR MIG! OCH KOMIHÅG, JAG ÄR INTE RASIST OCH JAG HAR INTE SAGT ATT JAG SJÄLV SKA RÖSTA PÅ SD. JAG KAN INTE BESTÄMMA MIG VILKA JAG SKA RÖSTA PÅ HAHA! :)
 
 
 
 

Kommenterar gör du här!

Tell me here:

Ditt fina namn:
Om du vill bli ihågkommen?

Mail: (Blir våran hemlighet)

URL/Din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0