Min son är ingen HEN

Aldrig aldrig ALDRIG att folk ska få kalla min son HEN eller lära han att det heter HEN, för det gör det inte. 
Hen är inget kön! Det heter han och hon, och inte HEN! 
Att dom ska lära barn att det heter hen är sjukt, skulle blivit galen om folk lärde min son detta. 
 
Han ska bli lärd som alla andra blev innan ordet HEN dök upp. För mig så finns inte det könet och inte heller ordet, och det finns hon och han och inget annat. 
Känner man att man är i fel kropp, byt då. Har inga problem med det, men då går man ifrån en han till en hon eller tvärtom, och inte till en hen. Och känner man sig som en kille så är man kille eller känner man sig som en tjej så är man tjej, och INGEN HEN! 
 
 

Kommenterar gör du här!
Postat av: Arvid och Lydia

Håller helt med dig. För mig är "hen" avskyvärt. Bra att du står på dig när det gäller din son. :-)

Ha en skön dag!

2014-11-12 @ 10:15:30
URL: http://arvidochlydia.wordpress.com
Postat av: Life of Johanna

Får snällt vänta till mars innan h*n kikar ut :)

2014-11-12 @ 14:23:33
URL: http://lifeofjohanna.se

Tell me here:

Ditt fina namn:
Om du vill bli ihågkommen?

Mail: (Blir våran hemlighet)

URL/Din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0