Mammor ...

Jag är så sjukt trött på dömande mammor, dom som ska påpeka ALLT. Dom som KAN ALLT, dom som tror att dom är världens bästa mammor. Bara för att dom inte röker, dricker eller har sina barn på dagis. 
Tycker att dom är så töntiga så jag kan kräkas på dom. 
 
Att mammor ens kan med att klanka ned på någon som röker, hade man kunnat sluta röka så hade man gjort det, tro mig. Som en annan bloggare skrev för ett tagsedan "En rökare borde inte få ha barn" -
vad är det för patetiskt bullshit? ja, jag tog illa vid mig pågrund av att jag faktiskt röker, men jag vill såklart sluta för det är inte bra och jävligt äckligt, men är man fast i skiten så är man. Och man slutar när man känner sig redo, och man är ingen sämre mamma för att man röker! absolut inte. 
 
Sedan att vissa har sina barn hemma och vissa har sina barn på dagis, so what? man har en egen vilja och ett eget liv, sköt det innan ni lägger er i andras. Jag är stolt över att jag har min son på dagis, han började där när han var ca 14 månader och han trivs jättebra. Och han har utvecklats något otroligt  efter att han  börjat på dagis. JAG tror även att det är bra att små barn börjar på dagis, oavsett ålder. Tror att det är väldrigt bra för deras utveckling och deras framtid. På dagis får dom träffa andra barn att leka med, och dom får även lära sig att det finns andra än sig själva och familjen. Dom får även en chans till att lättare lära känna andra, och får säkert lättare med att bemöta andra när dom blir äldre. Jag ser nästan bara fördelar med att min son går på dagis, men jag kan hålla med om att det är synd att barnet ska vara på dagis dom dagarna mamma/pappa är lediga, eller om dom ska behöva komma först dit och sist hem, det är hemskt. 
Men det är det ända, sedan är jag grymt nöjd med att min son går på dagis, han går inte många timmar i veckan men har redan märkt skillnad på honom. Innan började han GALLSKRIKA om han skulle tex vara med någon annan än mamma och pappa. Det gick inte att få stopp på honom, vi kunde inte lämna bort han en sekund innan han skrek! Men nu går det jättebra och han har vart med min syster, hans faster och även mormor/farmor mm utan att gallskrika, nu leker han och bryr sig knappt om att mamma och pappa är längre bort. 
 
 
 

Kommenterar gör du här!
Postat av: zara wahlberg

håller med dig ! man skall inte döma andra, vi alla är olika och så länge barnen är glada och mår bra så ska andra ge fasen i vad man gör.. det ligger dock ofta avundsjuka och dylikt bakom sådant , bra inlägg :)

2014-10-19 @ 18:46:30
URL: http://zarawahlberg.vimedbarn.se/

Tell me here:

Ditt fina namn:
Om du vill bli ihågkommen?

Mail: (Blir våran hemlighet)

URL/Din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0