Krockat för första gången

Hej! Dagen började som alla andra, vi gick upp lite försent klädde på oss och åt frukost. Sedan packade vi allt till dagis och satte Jason i vagnen och gick bort och lämnade honom. Sedan var jag ute med Xzeena innan jag åkte ner till skolan och hade vård och omsorg 2, vi pratade om smärta och fick lära oss om olika sprutor / kanyler. Lite hemskt då jag är vääääldigt sprut / stick rädd men som tur var så skulle vi inte öva på varandra haha. Sedan hade vi lunchrast så jag min mamma och syster skulle åka och köpa lunch. Ett tu tre så SMALL det till. Minns hur jag typ skrek "Mamma akta" pang sa de. En gubbe över 80 körde bilen framför, han skulle svänga typ 100m innan så gan hade börjat sakta ned låååångt innan gan behövde, han blinkade inte heller för den delen. Chocken att se sin mamma och syster flyga framåt var hemsk! speciellt efteråt när man fattat vad som hade hänt. Men hastigheten var inte hög som tur var så vi klarade oss bra. Min syster fick ont i knät och fick en bula i knät, min mamma hade en spricka i revbenet som IDAG hade blivit lite bättre, men det blev lite värre efter krocken. Annars klarade vi oss! 
När vi kollade efter den andra bilen så ser vi att den KÖR IVÄG!! Vi blev helt rasande mitt i chocken, men ett par hade åkt efter bilen och tagit regnr på bilen. Efter ca 15min kommer en bil, paret vi nyss krockat med. Dom hade åkt hem och bytt bil. Kvinnan var en aning dryg även mannen som körde. Han sa "Kom vi åker igen". Men dom fick bytt uppgifter innan dom hade mage att åka. Sedan kom polisen och allt gick bra. Blir spännande att se vem "fel" det blir. Tycker själv att det var mannens, man saktar inte ner till 10km/h på en 70 väg när man ska svänga låååååååångt där borta. Tycker att äldre borde få göra en uppkörning eller alternativt lägga körkortet på hyllan för det är totalt livsfarligt! Dom tror att dom faktiskt kör som kungar när dom egentligen kör som små apor.
Tråkigt men sant, ens funktioner försämras med åldern men det har dom såklart svårt att förstå.. 

aja tur i oturen så gick allt bra, bilen blev skrot men inte vi som tur är. Nu fattar man verkligen hur fort en olycka är framme!! Kör försiktigt alla där ute och använd bilbälte!! 

RIP BILEN ♡ 

Kommenterar gör du här!
Postat av: Robex Lundgren

fin blogg

2015-02-06 @ 10:04:28
URL: http://ghgumman.blogg.se/
Postat av: Dixi Wonderland

Min bästa vän var nyligen i en bilolycka här utanför Trollhättan. Har aldrig varit så ledsen och rädd i hela mitt liv. Tack gode gud så gick allt bra för personerna som var inblandade i olyckan men jag vill aldrig någonsin behöva få de beskedet.

2015-02-06 @ 10:23:51
URL: http://dixiwonderland.com/

Tell me here:

Ditt fina namn:
Om du vill bli ihågkommen?

Mail: (Blir våran hemlighet)

URL/Din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0