Vad ska DU bli när du blir stor?

En sak som är väldigt svår här i livet är - Vad man vill bli när man blir stor?
undra hur många gånger man har fått den frågan under livet, och hur många gånger man har tänkt på den frågan för sig själv - Vad vill jag bli när jag blir stor?
Vill jag verkligen jobba inom vården? - Det är ett underbart arbete, roligt och man känner att man hjälper andra. Men det är verkligen en piss lön inom detta yrket, man jobbar obekväma arbetstider, man sliter verkligen för att andra ska ha det bra. Tycker det är patetiskt att lönerna är så låga inom vården, medans andra tjänar multum för att göra sin hobby, eller något som inte alls är så krävande.
Inom vården tar vi hand om andra människor, kanske eran mamma, pappa, mormor, morfar, farmor, farfar mm är dom inte väda mer för er? dom inom vården borde tjäna så mycket mer än vad som gör, dom räddar liv varje dag!  Våra kroppar tar stryk, vi har stort ansvar inom 
 
Så vad vill jag bli när jag blir stor? - Inom vården tror jag inte att jag kommer hålla till hela mitt liv, eller jag vet att jag inte kommer att göra det! För jag vill bli något mer .. men vad? 
 
 
 
 
 

Kommenterar gör du här!

Tell me here:

Ditt fina namn:
Om du vill bli ihågkommen?

Mail: (Blir våran hemlighet)

URL/Din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0