Sponsrad video: Systembolaget-Antilagning

Snart är det Halloween och full fest för många, äldre som yngre. Och alla vill kläd ut sig i hemska/snygga kläder, skrämma folk och dom vill ju även festa till det med alkohol. Och det blir inte det lättaste för dom som är yngre än 20 år, jo kanske för vissa som har äldre som köper ut till dom. Och det är inte okej att köpa ut till minderåriga, inte alls okej! Det finns så mycket som kan hända, köper man ut till yngre så tar man absolut inget ansvar och jag hoppas det straffar er hårt om ni gör det. 
Det kan hända era kompisar/syskon mm vad som helst, våldtäkter, slagsmål och i värsta fall kan någon faktiskt dö, vill du ha det på ditt ansvar? jag tror inte det, jag hoppas inte det för det hade absolut inte jag viljat ha. 
Så våga säga nej till dessa trottsiga tonåringar! 
Jag vet hur det kan bli utav alkohol för jag har sätt med egna ögon så många gånger, och det har vart allt ifrån slagsmål och folk som har tvär somnat på massa olika ställen. Jag vet andra som har fått magpumpas pågrund av att dom har druckit för mycket och ja, jag hade kunnat rabbla upp en lista av saker som jag har varit med om när alkohol har varit inblandat. 
 
Tänk till en extra gång innan ni köper ut till minderåriga! och tänk på allt som kan hända, kan du leva med dig själv om någon skadas/dör för att du inte kunde säga nej? 
 
 Sponsrat inlägg ifrån systembolaget.
 
<

Kommenterar gör du här!

Tell me here:

Ditt fina namn:
Om du vill bli ihågkommen?

Mail: (Blir våran hemlighet)

URL/Din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0