"Jag hade slagit han så blodet spruta"

Jason tar sig en tupplur och jag tar mig en bloggtur =) 
 
Herromdagen så såg jag ett inlägg i en grupp som verkligen skrämde mig. 
Det var ett inlägg av en tjej skrev om en händelse på sitt jobb, hon jobbar som servitris och fick en barn familj att servera denna dagen. När tjejen bär ut maten så bär hon 3 tallrikar ut till bordet för att hon inte klarade att bära ut alla fyra samtidigt. (Konstigt nog tar hon inte två och två, det hade väl vilken professionell servitris som helst  gjort. Eller?, jag hade iallafall.)
 
Och då säger en pojke på 7 år ungefär "Knäpp knäpp men min bror fick ingen mat, så spring och hämta den sötnos annars ser jag till att du får sparken". Jag förstår absolut att hon blir kränkt utav den elaka kommentaren, och föräldrarna säger ingenting till pojken heller, vilket är VÄLDIGT dåligt. 
 
I vilket fall som helst så börjar jag läsa alla hemska, fruktansvärda kommentarer som trillar in ifrån andra medlemmar, som lyder: "Jag hade slagit han så blodet sprutade i föräldrarnas ansikten", "Jag hade kastat honom i en vulkan", "Hade det vart mitt barn så hade han inte haft ett långt liv" och massa andra hemska kommentarer. Jag måste självklart ge mig in i detta och ja, de skrämmer mig verkligen över att se hur många det är som hade använt våld på sina barn för att dom har gjort fel. Det är så sjukt! 
 
Denna lilla killen måste ha fått den tråkiga attityden ifrån någon som han ser upp till, tex sina föräldrar. Denna killen kanske tror att det är okej att behandla andra på det sättet för att ingen har sagt till honom att det inte är det innan, det kanske är så han har det hemma. Vad vet vi? och jag tycker det är så hemskt att folk vill slå ett barn blodigt för att barnet inte vet rätt och fel. Varför inte bara prata med barnet och säga att så gör man inte. Varför lär inte barnets föräldrar barnet/en vad som är rätt och fel? 
 
Nej, detta är för mig helt sjukt. Barnmisshandel för att uppfostra barn är INTE OKEJ! det är sjukt. Kanske föräldrarna själva ska ta och söka hjälp.. 
 
Tack för mig! 
 
 

Kommenterar gör du här!

Tell me here:

Ditt fina namn:
Om du vill bli ihågkommen?

Mail: (Blir våran hemlighet)

URL/Din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0