Fredag och tacomys

 
Fredag och jag slutade lite tidigare idag på jobbet så jag och Joakim gick till dagis ihop och hämtade vårat lilla hjärta. Sedan åkte vi till affären och skulle handla lite inför vårt tacomys, då ser Jason en chokladtomte som han vill ha, såklart. Det kommer samtidigt fram en man, en som luktar ganska mycket alkohol och säger till Jason "Vill du ha en tomte, det är klart du ska ha en tomte, jag köper den till dig" , jag sa såklart, nejtack, jag kan köpa den till honom och ler mot han för att ändå visa liiiite tacksamhet samtidigt som jag inte alls gillar att han går fram till min son, och jag ser i Jasons ögon att han blir lite rädd. 
 
När jag ska betala i kassan kommer samma man igen ... och han ska köpa grönsåpa och håller fram flaskan framför ögonen på mig och säger "haha ska du ha en suuup av denna?" , nejtack skrattar jag, även han i kassan började skratta haha. Dom är för sköna, men det är samtidigt synd om dom. Det är en hemsk sjukdom, alkolism. Usch, jag hatar den sjukdomen. 
 
Sen åkte vi iallafall och köpte lite fredagsmys och gick ut i skogen med Xzeena, kallt som tusan var det också! 
Nu har vi haft tacomys och Jason sover sen några timmar tillbaka, plutten var så trött han var uppe tidigt idag.
Snart ska vi också krypa ner och sova, för imorgon ska jag upp tidigt då mamma och Carro kommer och hämtar mig. Vi ska till ullared, och jag anar att vi inte kommer att vara ensamma haha. 
Men det ska bli skönt att få alla julklapparna överstökade. 
 
 
Natti natti, Puss!
 

Kommenterar gör du här!

Tell me here:

Ditt fina namn:
Om du vill bli ihågkommen?

Mail: (Blir våran hemlighet)

URL/Din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0