Spännande att vara omfödeska år 2017

Det ska verkligen bli "kul" att vara omfödeska år tvåtusensjutton. Nu har dom kommit fram till att en omfödeska ska skickas hem inom 6 timmar efter förlossningen, om allt är bra med mamman och bebisen. För att det är bra att vara hemma med familjen, och detta gör dom inte för att spara pengar. In my ass! Känner man till vården rätt så gör dom det för att spara pengar pågrund av platsbrist och personalbrist som det är på dom flesta sjukhusen. 

Självklart kan jag tänka mig att åka hem rätt så fort efter förlossningen, jag tyckte det var jätte jobbigt att ligga där när jag hade fött Jason, man ville bara hem. Men man ska väl inte behöva känna sig tvungen att åka hem så tätt inpå en förlossning? Det är sjukt.

Tänk dom ensamstående mammorna som inte har en pappa med i bilden, mamman kanske inte ens har familj eller nära och kära som kan hjälpa dom, så blir dom hemskickade. 

Efter en förlossning så är man helt slut, man måste få vila. Men det kommer man antagligen inte att hinna nästa år om man är omfödeska, för då ska man skickas hem mitt i vilan och mitt i den nykommna bebis bubblan. Jag tycker inte att man ska behöva åka hem om man verkligen inte är redo för det. Kommer jag vara redo så kommer jag absolut vilja åka hem, men är jag det inte så kommer jag verkligen inte vilja åka hem. 

Nu går tankarna emot om man ska föda på näl istället för östra, där verkar inte denna regeln ha fallit in än.

Källa: http://www.nyheter4.com/nyheter/47-14618369/

 

Kommenterar gör du här!

Tell me here:

Ditt fina namn:
Om du vill bli ihågkommen?

Mail: (Blir våran hemlighet)

URL/Din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0