Vecka 31 (30+2)

 
I lördags gick jag och lillebror in i vecka 31, idag är vi alltså i vecka 30+2. Tycker att det går så himla fort det var inte längesedan jag skrev att vi gick in i vecka 20 typ, då vi gick ut med att Jason skulle bli sorebror. 
Det är alltså mer än 10 veckorsedan, sedan vi gick ut med det och sedan vi fick reda på att vi väntade en liten pojke till. 
 
Enligt appen så ska lillebror vara ca 37 cm lång och väga runt 1,6kg. Alla organ är nästan färdig utvecklade förutom lungorna som blir färdigt sist. Han kan ha sina ögon öppna när han är vaken och stängda när han sover. 
 
Det börjar bli väldigt tungt nu faktiskt och jag måste börja inse det själv nu, jag kan inte hålla på för mycket och bära för mycket, eller anstränga mig för mycket. Jag blir helt slut och får ont i hela kroppen om jag gör det. 
Jag har börjat få foglossning också misstänker jag, då det gör fruktansvärt ont ibland när jag går. Och det började på jobbet förra veckan efter att jag hade lyft en tvättkorg några centimeter. Kunde knappt gå på hela dagen efter det. Jag kan knappt sova på nätterna, vaknar ofta och har ont lite här och var i kroppen och är trött pågrund av att jag inte sover bra. Så nu har jag insett att jag snart ska gå hem och vara mammaledig innan lillebror kommer. Har en del att fixa här hemma nu efter jul och nyår. Pojkarnas rum ska göras iordning, jag och Joakim får tillbaka det lilla rummet och Jason och lillebror får dela på det stora, och jag har en plan för rummet, det ska delas av. Det kommer bli jättebra! 
 
 
Min stora busunge! =) 
 

Kommenterar gör du här!

Tell me here:

Ditt fina namn:
Om du vill bli ihågkommen?

Mail: (Blir våran hemlighet)

URL/Din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0