astrid lindgrens värld

Hejsan hoppsan! 🌸 

Nu ligger jag äntligen i sängen och halv kollar på Sverige matchen på tvn. Är lite seg efter en lång dag i bilen, ca 4/5 timmar har vi spenderat i bilen idag om inte mer. 

I söndags åkte vi till Småland, Vimmerby med Joakims bror och hans familj :) 
Där tog vi in på Vimmerbys camping, en mysig liten camping som låg väldigt nära en stor sjö. Fanns lekplatser, badstrand & minigolf. Även lite Bara saker som tex hyra en trampbåt eller en bilcyckel. Sen kostade det inte allt för mycket där heller, att duscha var tillochmed gratis! Och det är det verkligen INTE på många campingar,och jag som får panik om jag inte kan duscha varje dag haha. 

Sedan tog vi bilen till Astrid Lindgrens värld som låg ca 10 min bort med bil. Där var vi hela måndagen och hela tisdagen. På måndagen hade vi verkligen tur med vädret, solen sken och det var varmt som tusan. Brände mig på armar och lite i ansiktet. Men det blev sämre på tisdagen, när vi satt och kollade på Pippis show så började det bokstavligen talat att spö regna. Där satt vi pisseblöta i stora regnkläder! Haha 
Mina byxor var så blöta när vi kom hem, usch! 

Kommer skriva mer om astrid lindgrens värld imon måste sova nu ska upp och jobba imorgon :) skönt att vara hemma igen men det är även så gott att åka iväg lite med husvagnen. God natt på er! 

*kommer massa bilder imon med* 😙


Kommenterar gör du här!

Tell me here:

Ditt fina namn:
Om du vill bli ihågkommen?

Mail: (Blir våran hemlighet)

URL/Din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0