Jag förstår inte hur man kan förstöra sitt liv såhär..


Varför väljer man ett liv med droger? 
Dom förstör människors liv så otroligt mycket, och det är för mig helt galet hur man kan välja det livet. 
Ett liv med droger är helt oacceptabelt för mig, det är inte okej alls. 
Jag har personligen ALDRIG provat någon drog, om nu inte tobak och alkohol räckas som en del säger att det gör, och om det gör det så kan jag ändå förstå varför, så att ni vet det innan ni kastar skit. 
 
Men iallafall så tycker jag att droger är sjukt dåligt, vem kom ens på den skiten? och hur kan man välja ett liv med dom? dom förstör kropp, själ och hälsan. Dom är inte bra! och det är synd, jättesynd att många många människor inte kan inse det. Dom kan förstöra så otroligt mycket, dom kan sabba hela ditt liv.
 
För ett tagsedan var det ju mycket tal om Spice, en drog som många ungdomar tog. Den är väldigt farlig och jag har även läst att man kan dö utav ett blåss av denna drog, drogen är billig och väldigt lätt att hitta om man vill ha den. En del säger att det är en av dom värsta drogerna som dom någonsin har tagit och att den som följd kan ge hjärtinfarkter, hjärnskador och även andningsstillestånd, man kan alltså DÖ utav den.
 
2012 var det 96 stycken som behövde vård pågrund av att dom hade tagit spice, ett år senare var siffran uppe i över 200 fall, det är helt sjukt! 
 
Jag tycker också att det är toppenbra att det finns drogtester som man kan skaffa för att kunna testa på sin tex personal, sina ungdomar eller kanske tillochmed på någon föräldrer. 
Tänk så många som är drabbade av alla droger och folk springer runt och säljer på gatorna till våra medmänniskor. Tänk på alla barn som är drabbade, som har föräldrar som knarkar. Fyfarao vad hemskt.
Tacka vet jag billiga drogtester och saliv/narkotikatester. Bra att det finns fullsortiment på 4000 apoteks produkter.
 
Ta hand om er och slippa alla farliga droger! dom förstår er och era anhörigas liv, och så många andras!
 
Sponsrat inlägg.
 
 
 

Kommenterar gör du här!

Tell me here:

Ditt fina namn:
Om du vill bli ihågkommen?

Mail: (Blir våran hemlighet)

URL/Din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0