Oansvariga föräldrar!

 
Hoppas ni har haft en grym helg, det har vi haft. Eller aa den kunde vart mycket grymmare, speciellt för Jason.
 
I fredags var vi hos min syster och tittade på när Nattis bakade tårta till sitt kalas som hon hade igår, 23år fyllde min "lilla" kusin igår. Och när vi kom hem ifrån min syster så gick jag och Jason och la oss och Joakim gick till bowlingen här i närheten med min syster och kusin, det var någon flumme som spelade där. Någon från idol tydligen, Jay smith kanske han hette. Sedan igår så åkte jag ,min syster och pappa och köpte dopp present till min underbara väns son som har sitt dop idag, (tråkigt nog kan vi inte gå) om ca en kvart.
 
Sedan åkte vi hem till Nattis på kalas, och åt tårta och umgicks med familjen, trevligt. Sedan på kvällen var vi hemma hos Nattis och förfesta och sedan ville hon till stan, stora göteborg! men vi kom iväg så sent så vi kom ända till kungälv, till combi och där åt vi middag och sedan firade vi Nattis lite där också innan vi gick vidare till Tribeca. Kom hem vid 2 tiden, galet trött och Joakim var fortfarande vaken för våran son blev sjuk.
 
Jason har varit snorig, hostig och nu har han även fått magsjuka! han har varit på förskolan i tre fuckin dagar denna veckan, och har redan åkt på allt detta, på bara dom dagarna. 
Varför kan inte föräldrar ha sina "smuttsiga" barn hemma? fy på er som lämnar era barn på förskolan med alla dessa äckliga baskelusker. Nu ligger min hjälte och sover efter en jobbig natt men kräk och äckel. Att andras ungar ska behöva lida för att ni inte kan ta erat ansvar som föräldrar, fy! Så pgv detta så kunde vi inte gå på doppet idag som vi har sett fram emot så mycket, även Jason. Och han kunde inte gå på något kalas igår som han också såg fram emot. 
 
Tur att min son annars är ett friskt barn, det finns faktiskt dom barn som är på förskola som har andra sjukdomar som gör att en förkyldning kan sluta med sjukhusvistelse i flera dagar pågrund av svår andning, eller barn som inte kan klara av en magsjukebalusk lika bra som andra barn! 
Tänk er för innan ni lämnar smuttsiga barn på förskolan! 
 
Sedan förstår jag om man lämnar ett barn med lite snor son åker in och ut, för det gör det nästan året runt på barn men man lämnar inte ett barn som har en förkyldning, eller ett barn vars syskon har magsjuka. Det är helt oacceptabelt! Trodde ni var föräldrar, föräldrar tar mer ansvar än så! Tack och hej / butter mamma till ett sjukt barn pgv av er. 
 
 
 

Kommenterar gör du här!

Tell me here:

Ditt fina namn:
Om du vill bli ihågkommen?

Mail: (Blir våran hemlighet)

URL/Din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0