Trots, trots, trots & lite mer trots.

 
En sak som jag tror att alla föräldrar undrar över är nog när den där förbannade trotsen är över! Och jag kan glädja er med att säga att den verkar hålla i näst intill hela livet. 
 
Jason har haft ett årstrots, två årstrots och den börjar sakta men säkert att krypa in i hans tre års trots nu. 
Säger nej till näst in till allt, om man får ett ja så måste man dubbel kolla med han så att han vetkligen sa ja. 
När man ber han plocka upp efter sig så får man absolut ett nej, så jag vet inte ens varför jag frågar honom. 
Fast om jag säger "Jason plocka upp efter dig, nu." så får man ett nej så går han, eller så börjar han stört lipa för att man sa till han. Sen får han inte köra med sin el bil inne (taskigt va?) men två minuter efter man sagt nej så hör man PANG rakt in i tvbänken eller i brickbordet med blommor och ljuslyktor på. 
 
Och får man inte som man vill så blir det ett jäkla liv, kan nog gråta en kvart non stop för att mamma/pappa säger nej. 
 
Sorry fox men det är dags att inse sanningen, trotsen kommer aldrig att sluta. Det finns antagligen en trots för varje år, har man tur så kanske den går i perioder eller bara några månader. 
 
 
 

Kommenterar gör du här!

Tell me here:

Ditt fina namn:
Om du vill bli ihågkommen?

Mail: (Blir våran hemlighet)

URL/Din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0