Barncancergalan

 
 
Såg ni barncancergalan igår
usch, mina tårar rann helatiden kändes det som. Så hemskt att så många barn ska få gå igenom denna hemska sjukdom, jag hoppas någon kommer att kunna utrota denna äckliga cancern. Att cancern själv får cancer och dör! den tar alldeles för många ifrån oss, barn, vuxna och äldre. Till och med våra djur kan tas ifrån oss pågrund av denna hemska sjukdom. Det är hemskt oavsett om det är vuxna eller barn som drabbas, men barn är ändå snäppet värre, för dom förstår inte alltid vad som komma skall. Nä fy vad hemskt! barn ska få vara friska och leka och lära sig saker, dom ska inte behöva vara instängda bakom kalla sjukhus väggar. 
Jag mår illa och får kalla kårar så fort ordet cancer hörs, jag hatar cancer. Vilket jag tror alla gör.
 
Cancern har tagit förmånga i min närhet och jag hoppas verkligen att den aldrig kommer tillbaka in i min familj, till mina vänner och bekanta men jag hoppas även på att den inte drabbar någon annan heller, men tyvärr så kommer den att göra det. Den dumma cancern!  den dumma cancern tog tre stycken i min närhet på mindre än ett halv år förra året.  Den försökte även ta en fjärde men den personen slåg cancern med en knytnäve och lever idag, vilket är otroligt skönt. 
 
Helt fantastiskt att barncancergalan drog in ca 29 miljoner till barncancerfonden igår, tummen upp! 
 
 
 
När man såg alla barnen igår som drabbats av den hemska sjukdomen så satt man och var så ledsen för deras skull samtidigt som man var glad över att ens egna barn är friska och krya. MEN man tänkte också på att vad som helst kan hända vem som helst. Så länge cancern finns så finns en risk för alla att drabbas.
 
Det gäller verkligen att ta vara på varandra! för man vet aldrig hur länge man har varandra.
 
 

Kommenterar gör du här!

Tell me here:

Ditt fina namn:
Om du vill bli ihågkommen?

Mail: (Blir våran hemlighet)

URL/Din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0