☆ vecka 21 ☆

 

☆ vecka 21 ☆ 

I söndags gick jag in i vecka 21 (20+0)  & idag är jag i 20+2. 
 
Nu är det "bara" 137 dagar kvar till beräknad förlossning, till Jasons lillebror är beräknad att komma.
I onsdags var jag hos mödravårdcentralen och vi kom fram till att jag ska utföra en vanlig förlossning trots att jag är livrädd, men rädslan avtar mer och mer för varje dag. Men lite panik finns ändå där inne. 
Jag fick även reda på varför Jasons förlossing blev som den blev och det var för att Jason bestämde sig för att komma ut med ansiktet uppåt (som i vanligt fall ska komma neråt) och då blir allt mycket trängre än vad det redan är. Och han mådde inte bra utav detta och dom var tvugna att snabba på allt så han kunde komma ut fort. 
Förhoppningsvis så kommer lillebror välja att komma ut åt rätt håll haha. 
 
Nu är Jason lillebror ca 24 cm och väger ca 290g, men i veckans slut så kommer han att väga kring 360g så nu ökar det fort och större lär jag bli haha. Jag känner sparkar då och då, och det är det mysigaste av allt när man är gravid. Han har även fått smaklökar på tungan och han kan reagera på smärta. 
Men jag mår förövrigt bra, lite tröttare än vanligt dock men det får man leva med. 
 
 
 

Kommenterar gör du här!
Postat av: Misstossequeen

Jätte fin blogg du har :)

2016-10-12 @ 17:06:11
URL: http://misstossequeen.se

Tell me here:

Ditt fina namn:
Om du vill bli ihågkommen?

Mail: (Blir våran hemlighet)

URL/Din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0